Netgear Orbi - stabilt mesh med smarta funktioner

Härligt :+1:

1 gillning

Japp de bra när de blir rätt !! Tack @Sevis han övertala mig på dom ja vela mellan … :joy::+1:t2:

1 gillning

Har ju fortfarande min Apple Tower router bara, men finns det någon lös och bra satellit man kan köpa för att förlänga med som alltså lirar med min router, WiFi i bortre ändan i köket och i grovköket är lite svagt och svajigt.

Kanon att höra. Då får det bli en sån :slight_smile:

1 gillning

Bra val !

Ja, Ubiquiti är inte snabbast, helt klart, dock är de stabila och blir snygga montage.
Speedmässigt är min (gamla) Asus-router klart snabbare.

Jag kör sedan något år med en Edgerouter X och en UAP-AC-PRO, beta givetvis!

Vill minnas det var du som sa att ER-X var bra skit. På 99! Tror jag la upp den i senaste inköp på 99. Ett bra tag sedan. Jag håller med om att det är en riktigt fin router.

Har funderat på en edge router och använda två unifi ap. Planerar att dra nätverkskabel i lägenhet allteftersom som jag renoverar så jag kan få wired backbone. Tills det är på plats så skulle kanske wireless uplink duga. :thinking: Tror inte jag kan få till bra täckning med bara en AP som sitter i ena ändan av lägenheten.

Min AP är centralt placerad i lägenheten, klarar 100 m2 utan problem.

Vad får du då ut för hastigheter och har du någon tjockare betongvägg som du måste igenom?

Jag kör ASUS Lyra och är riktigt nöjd. Sedan skulle jag vänta lite om jag just ni gick bytartankar tills WiFi 6, eller vad det kallas, kommer i vettiga routrar.

Vilka hastigheter behöver du? Jag får ut runt 250Mbit/s på en UniFi AC Lite. Jag har dock inte så stort. Du har ju UniFi AC LR som är mera gjord för långa avstånd.

Jag har inte mätt upp hastigheten i alla rum, men ingen klagar på prestandan.

Längst in längst bort enligt Unifi-appen för controllern:
35947710-3A10-4A19-8DDE-1C56762BB8DB

250 Mbit/s räcker långt. Tror det får bli att ta hem en Ubiquiti ap och testa. Problemet jag har är att för att nå vardagsrummet måste signalen gå genom grannens lägenhet.

Tack för info :slight_smile: :+1:

Nu har Webhallen rabatt på dessa godbitar!