Obi-Wan-serie med Ewan McGregor i huvudrollen

Från sajten:
https://teknikveckan.com/filmochserier/obi-wan-serie-med-ewan-mcgregor-i-huvudrollen/

Det verkar som att Disney kommit på att filmer inte är grejen för att tjäna pengar på Star Wars utan serier. Bredvid första Mandelorian-trailern berättade man nyss på ett event som kallas D23 att rykterna om en Obi-Wan-serie med självaste Ewan McGregor i huvudrollen faktiskt kommer.

Premiär på Disney+ som är företagets nya streamingtjänst, än så länge finns dock inget europeiskt datum. Det vi vet är att priset kommer ligga runt 70 kronor och då kan hela fyra personer titta samtidigt, samt ha sju profiler totalt. Materialet kommer i 4K utan extra avgift.

Disney + blir något i hästväg :slightly_smiling_face:

Fick ett precis ett mejl om att Disney slår ihop alla sina konton så mina Marvel och ESPN-konton är nu samma konto. Gissar att jag kommer ha ett konto på Disney+ när det väl kommer hit utan att ens registrera mig.

Från sajten:


Disney har släppt en ordentlig trailer för Obi-Wan-serien.

Här framgår det lite mer om vad vi har att förvänta oss. För dig som hunnit tröttna på ökenmiljöerna från The Book of Boba Fett utfärdas här med en stor fet trigger warning.

Premiär den 27 maj på Disney+. Då får vi två avsnitt. Säsongsfinalen är den 22 juni.

Obi Wan Kenob digital poster

2 gillningar

För att citera med 4-åring när hon blir exalterad över något “Jag är så peppad!!”

4 gillningar

Nu är de två första avsnitten ute!

1 gillning