Podcast-spelare för Android?

Vilken podcast-spelare är bäst för Android egentligen? Gratis plz! Gillade Castbox men den spammar mig med massa notifications om ointressanta poddar…

Jag körde med Google Podcasts. Google gör ju bra design och får väl låta dem veta lite mer om mig bara :slight_smile:

Stitcher har jag hört att många kör, sjukt att dom aldrig släpper overcast till Android.

Overcast till Android! Marco Arment har själv sagt att han har noll intresse för det.

Google Podcast här också - det är ju bara en ljudfil som skall lyssnas igenom liksom :slight_smile:

Bara en ljudfil… Lite mer kärlek måste finnas för att kunna lyssna. :wink:

Jaaa fast… Design är viktigt även när en vara ska spela upp ljudfiler :wink: men Google Podcasts är redigt bra designat tycker jag!

Är vi verkligen rädda för Googles intigritetspolicy?

Alltså, lite oroväckande är det väl alltid med big data tycker jag. Ger ju en enorm maktposition till de som har tillgång till datan

Ja absolut men samtidigt är big data vääääldigt anonymt!

Jo, så må vara, men det ger oavsett en hel massa makt till de som besitter datan :smiley: och vi har faktiskt ett globalt problem med maktmissbruk!

Det har vi å andra sidan är det oftast människor som inte bryr sig så mycket om informationsinsamling som missbrukar makt.

Pocket Casts. Lätt bäst av alla. Ägs numera också av NPR om man är intresserad.

Pocket Casts har jag kört på iOS. Riktigt bra app. Finns för många plattformar och Sonos.

Vad gör det bäst? :slight_smile:

En av fördelarna är ju att den finns på både iOS, Android, macOS… Så kör man olika system så synar det bra. Och är en av få som har stöd för Sonos.

Det är verkligen en fördel!

Det är alla de små detaljerna som gör den så bra. Att bara spela en podcast klarar alla av, men med alla funktioner som följer med i deras spelare blir det en fröjd att använda. :slight_smile:

Utveckla gärna! Vad är det för funktioner som gör det superbra? Jag har kört Google Podcasts och varit väldigt nöjd :slight_smile: men nyfiken på vad som gör Pocket Casts bäst?

Jag har inte kikat jättemycket på Google Podcasts, men så vitt jag vet så är inte webb-versionen tillgänglig i Sverige?

Det är nog det jag gillar mest med Pocket Casts, att kunna både appen i mobilen och webb-versionen och få allt synkat däremellan.