Priserna på Galaxy s20-serien klår Apple 😅

Kan lägga till att phonearena föreslog iPhone 7 som alternativ till A51 då iPhone 7 har både bättre processor och kamera men saknar det extra som A51 har i vidvinkel och grym skärm :wink:

Klart att han gjorde :slightly_smiling_face:
iPhone 7 128GB för 5600 kr som kom 2016 och ålderdomlig design eller A51 för 4000 kr. Jag gillar valfrihet :slightly_smiling_face:

BTW Note 10 Lite ligger precis mitt emellan iPhone 7 Plus 128GB och iPhone 8 Plus 128GB. Apple kan ta betalt helt klart :slightly_smiling_face:

Gör man bra lurar så :wink:
Skrev en respons till en på PhoneArena som i frågasatte varför Samsungs flaggskepp är så dyra numera.
bild

Just nu S20 ca 1000 kr dyrare än iPhone 11
@MarcusThunborg
Vad gillar du denna video

https://youtu.be/EFnClTCRFkM

Förvånande att iPhone 11 ändå klår den på vissa punkter när du sa att Samsung inte lansera någon motsvarighet till iPhone 11 i år :wink:
11 Pro - Galaxy S20
11 Pro Max - Galaxy S20+
Eller hur var det?

Det var innan jag såg de Svenska priserna
S20 motsvarar 11 Pro i specs men priset för 11
Som han sade i videon, det hänger på priset och här i Sverige är det “A No brainer” :slightly_smiling_face:
Trodde att S20 skulle hamna högre i pris än 9990 kr här i Sverige. Dvs 999 USD blev 9990 SEK inklusive valuta och Copyswede mm. Såg fel, 500 kr dyrare är S20 på tex Netonnet än motsvarande 11
11 Pro 64GB är ju 2000 kr dyrare för att inte tala om 256GB versionen

Dom som ville ha en iPhone 11 har nog köpt den redan och om vi jämför med vad jag fick av tre för 499:- i månaden är det ju en sämre deal.
Är det buds med i S20?


När jag teckna min iPhone 11 fick jag obegränsad surf, AirPods och ett år Atv+ på köpet.
Dags att se framåt nu, iPhone 11-serien är gammal och kommer ha sålt bättre än S20-serien lagom tills iPhone 12 kommer :wink:
Har recensionerna dykt upp än?
Har inte hört så mycket om kameran förutom ett tröttsamt tjat om zoomen.

1 gillning

Ja Tre har bra erbjudande fick en superbra erbjudande med Note 10 plus om jag flyttade över familjen så vi får se vad Telenor kontrar med. Vad man gillar är ju olika det har vi ju diskuterat i många år men prissättning i Sverige på S20 lineup är ju mindre än befarat. Alla flaggskepp från ledande tillverkare är ungefär lika bra nuförtiden så S20 är precis S10 var och precis som Apples 11or mycket bra lurar :slightly_smiling_face:

Ja jag håller inte koll på valutor men om svenska kronan stärkts nåt kommer förhoppningsvis Apple sänka sina priser med.
Det här skulle ju aldrig Apple gå med på :sweat_smile:
bild
Avrunda neråt är inte deras melodi…
(S20 priset i Sydkorea)

Intressant bild :slightly_smiling_face:
Apple vet ju att Sverige som iPhone land betalar höga priser för deras produkter. Skall bli intressant med deras prissättning till hösten med nya lineup. S20 Ultra tex kommer ju in 1000 kr billigare än iPhone 11 Pro Max 256GB.

Note 20 lägger sig nog runt 20+ Pris för grund modell och en Note 20 Ultra.

Bara om den är vikbar :wink:

Fast iPhone 11 är ju en budgettelefon, varför köper man en sån när det finns bättre? :wink:

För att det viktigaste med en smartphone för mig är bra kamera och ekosystemet.
Smartphones ska bara vara en kommunikation till mina roliga produkter som ger mer skärmyta.
Hdr10+ med 1000 ppi på en liten display yta av 5-6.7” jag aldrig skulle kunna koncentrera mig att se en film, eller missar detaljer på foton.
Nej för mig är smartphonen bara det enkla medlet till att kunna surfa på språng och ta foton, samla data från klockan och agera plånbok.
TV, iPad och Macen är viktigare att den har bättre skärm för mig där det går att se en film och gå igenom fotona utan att missa detaljer. :+1:

Fruktansvärd telefon.

Alla är vi olika och behoven varierar och Apples mobiler håller alltid hög klass. Men priser här i Sverige talar tydligt språk. S20 har specs som 11 Pro men prisats som 11. S20 plus 5G är 2000 kr billigare än 11 Pro vid lansering. Samsung har inte ökat priset medan de ökat innehåll. S10 Lite är ju 11 ans motsvarighet i specs och den är 1800 kr billigare. Men detta gäller inte alla Samsung se z flip på 1380 USD men 16 300 SEK.

BTW är du nöjd med 3 som operatöre?

Jag tror mycket på att Samsung hellre satsar på fler sålda för att få igen vinsten.
Det finns ju i regel minst tre gånger vinst i flaggskeppen och har då marginal att lägga sig lägre i länder där växelkursen drabbar komsumenterna.
Apple har inte samma konkurrens som Samsung och därför är Galaxy Z Flip fortfarande dyr, den har ingen direkt konkurrent.

Tre är ok och värt sitt pris, obegränsad surf och iPhone för 499/mån där jag enkelt kan dela med mig till familj eller MacBook/iPad vid behov.
Men sämre nät än Halebop (Telia) som jag hade innan.
Samtal kan brytas när du färdas och kan ha svårt med tjocka väggar :sweat_smile: