Sonos och IKEAS gemensamma högtalare ser ut att bli billig

Från sajten:
Sonos och IKEAS gemensamma högtalare ser ut att bli billig | Teknikveckan




Att Sonos och IKEA jobbar på en gemensam högtalare har nog ingen missat vid det här laget, men några detaljer har bolagen ännu inte lämnat.

Den 9 april kommer högtalaren att visas upp i Milano och vi kommer äntligen få se hur resultatet kommer att se ut. Nu rapporterar 9To5Mac att de har fått se en affisch från ett IKEA-varuhus i Danmark där de anställda kommer att få en gratis högtalare då IKEA har funnits i landet i 50 år.

På affischen står det även att högtalaren är värd 799 danska kronor vilket är ca 1 100 svenska kronor och den går att placera horisontalt eller vertikalt och högtalaren går att integrera med befintliga Sonos-högtalare. Det framgår även att den kommer att komma i två färger – svart och vitt, precis som resten av Sonos högtalare som idag går att köpa.

Exakt hur den kommer att se ut får vi se den 9 april, men om ljudet är vettigt på denna kan det bli en ordentlig storsäljare.

Via 9To5Mac

2 gillningar

Hade ju varit fantastiskt om den har AirPlay 2.

Hej och välkommen till forumet!

De har tidigare sagt att funktionerna kommer vara identiska med Sonos som finns i dagsläget, dvs ja till AirPlay 2.

1 gillning

Tackar :slight_smile:
Låter ju nästan för bra för att vara sant. Blir ju ett köp direkt om det stämmer :+1:

1 gillning

Att folk redan glömt att Sonos samlar data från användarna. Inget opt in utan opt out. Ikea’s och Sonos sammarbete är ren dårskap

Vad för data samlar dom menar du?

Vad tänker du på?

Det lär det bli :slight_smile:

https://blog.sonos.com/en/sonos-privacy/
Om du googlar så finns det mängder av sidor där Sonos vart tagna med handen i kakburken. Inget företag att lita på.

Kan vara värt att nämna att jag är sådan som tejpar över kameror på mobiler, avinstallerar “hjälpredor” och allt liknande.

Denna produkt är inget jag ens skulle ta in i mitt hem gratis. Så pass lite litar jag på Sonos

Ja alla är vi olika, har aldrig tänkt eller brytt mig om sånt där…