Stora Corona-tråden (2020)

https://www.tui.se/information/information-om-coronaviruset

F*n @Marcus_Attefors. Starkt bidrag till tråden dålig stämning

2 gillningar

SAS kör tillgodo hela beloppet och man måste åka innan den 30/11-2020. Risken är väl att ens stålar brinner inne för när det kommer igång igen så kostar väl resor och hotell dubbelt upp.

1 gillning

Tänkte just ansa skägget men jag tror jag behåller mitt skydd. Ser man ut som en grottmänniska/taliban så håller sig folk på avstånd. :rofl::rofl::rofl:

Tro du verkligen att norra Italien har generationsboende i någon större utsträckning ?

Lyssnade på presskonferansen som Smittskyddsmyndighten höll idag. Nu börjar media fråga om det verkligen ska vara så här drakoniska åtgärder… Är det något FHM försökt att göra är det ju hitta relevanta smittskyddsåtgärder och avstått från radikala beslut i syfte att springa med opinionen. Och jösses vad kritik de fått… Kraven har ju varit att gör mycket mer nu. Ser också att fler och fler forskare ute i Europa börjar lufta sin skepsis mot de mest drakoniska åtgärderna.

Ja, mer än i Norra Europa. Sedan kanske de inte har mer än i Kina…?:thinking: Hur som helst har det rapporterats om att smittan hann in på äldreboenden och i sjukvården innan de satte in adekvata regler.

Nu riskerar du att få pkfolket efter sig :grimacing:

Polaren skickade. På Ica Maxi i Södertälje köper man numera toalettpapper i lösvikt.

Är på riktigt inget skämt. Var tvungen att ringa honom på Facetime för att dubbelkolla.

bild

Ja, jag har ingen aning. Tänkte mest i termerna att det är stor skillnad på norra och södra Italien.

Har inga siffror men min bild är att det är vanligare än vad vi är vana vid. Däremot är det ju bara relevant att jämföra med Kina i och med att det var det frågan handlade om. Och då blir jag osäker.

Tre toarullar klarar han sig inte länge på :sweat_smile:
Men det är bara att spöa alla horders, det är dom som skapat toapappers-kaoset…

1 gillning

Var och handlade på Willys idag. Där hade dom extrapris på Toapapper. 49:- mot ordinarie 69:-
bild

1 gillning

Kloka ord. Det har gått till överdrift.

1 gillning

Tur man bor i norrort, var på Coop och det fanns hur mycket toapapper som helst.

2 gillningar

D där kan ta mig fan vara det överlägset klokaste någon kläckt ur sig i denna jävla hysteri !!!
Må denna artikel spridas som en löpeld :raised_hands:

1 gillning

Har lite ångest. Ska på 30års fest i Stockholm imorgon. Festen kommer vara i slutet sällskap på 20 personer. Dom kanske egentligen borde ställt in men folket som kan verkar vilja gå ändå. Tåg och hotellnatt är bokat sedan tidigare. Gör man fel i att åka upp eller nojar man för mycket?

1 gillning

Ja säger kör !!! Va fasn lite kul ska man ha såklart :muscle:t2:

1 gillning

Det värsta som kan hända är att du blir lite förkyld

1 gillning

Så är det ju! Man blir bara lite nojig om det är oansvarigt angående det här med sammhällsspridning men man måste ju kunna leva också :man_shrugging:

1 gillning