Stora polemiktråden (2019–2020)

Instämmer till 100%, precis så jag känner och jag tror hela landet skulle må bra av en ärligare politik där varje parti står för det dom säger. För som du skriver så göder det här bara flankpartierna som vänstern och SD.

1 gillning

Jag vidhåller att det enda som förändrats är att du kommit närmre - jag som varit politiskt aktiv sedan Skåne var Danskt ser ingen som helst skillnad.

2 gillningar

Jahopp!

1 gillning

you-know-im-right

1 gillning

I Bubblans värld är allt möjligt! Its a happy place!

Exakt, och när drevet går (kanske pga felaktiga uppgifter) så går det inte att stå emot. Ta tex “gruppsexbilden” som läckte ut nyligen. Innan jag såg den trodde jag det var på riktigt, när sedan bilden läcker ut blev jag förvånad hur detta kunde bli en grej (även om det var onödigt och plumpt). Än mer förvånad blev jag när samtliga tre avgick. Man kan ju ifrågasätta om Strandhälls ljug eller denna bild var allvarligast? @esse, hoppas jag inte bryter mot några forumregler när jag lägger ut denna grova gruppsexbild :wink:

Lite samma sak med Malin Björk (V) där SVT slog på stort om hennes bidragsfusk, det slog hårt mot (V) och deras momentum i opinionsundersökningarna avtog helt (sen kan man ju iofs ifrågasätta om 3D-printade klitorisar är det bästa att lägga pengarna på). Men hon hade ju inte gjort något fel men när drevet väl kom igång gick det inte att stoppa.

2 gillningar

Inte ens Carlton kan övertyga mig om att du har rätt!

Kul att du nämner den bilden, bortsett från eventuellt upphovsrättsbrott som vi blir tvingade att beivra i och med artikel 13 i EUs nya upphovsrättslagar som dock inte är på plats ännu så är det lugnt :slight_smile:

MEN när du nu väljer att publicera den så tänkte jag passa på att kommentera den som uppväxt i en liknande ord som Sölvesborg i närheten.

Antagligen har det varit så att det har funnits en (1) kvinnoposition i det lokala partiet. Det är ofta så, även i styrelser och andra grupper. Kvinnan som alibi, men bara en eller två plats som det måste kämpas. Inte helt ovanligt i småhålor som Blekinge så är det lätt att falla tillbaka till att den enda kompetens man har som kvinna är sin sexualitet - för då når man framgång och det skrattas och busas omkring än, jämfört med att ta upp svåra frågor och bli utstött.

Notera nu att jag inte säger att någon har gått sängvägen för den handlingen brukar inte vara effektivt i och med att du lätt bli klassad som lättfotad (för att använda ett substitut för vad folk verkligen tänker) utan jag syftar på den sexuella kemin mellan män och kvinnor. I detta fallet kan man anta att personen använt detta för att nå framgång i den lokala gruppen - som sagt, det kan vara det enda som fungerar i den typen av kulturer för att nå framgång och när kritik kommit mot denna strategi gäller det att med alla mått och medel bekämpa den, för den har fram tills nu definierat hela karriären.

Därför är personer, feminister eller ej, som kritiserar den ett hot. Andra kvinnor som anser att intellekt och kompetens framför sexuell kemi skall gälla blir ett hot. Vänligen notera att jag inte påstår att Pilthammar saknar intellekt och kompetens, det vet jag ingenting om men man kan anta att det inte har varit det som varit fokus.

Därför var denna bild inte på något sätt någon rolig grej eller slump utan ett sista skrik i striden där lilla Sölvesborg hade blivit en del av ett större sammanhang, ett sammanhang där det här helt enkelt inte går hem, ett sammanhang där det är lite klass och där folk inte definieras utifrån sin sexualitet. I alla fall inte offentligt. Maktens korridorer kan vara vidriga även i huvudstaden.

Det är därför folk avgick och det är därför Pilthammar antagligen sitter hemma och inte förstår någonting, hon gjorde ju bara det som förväntades av henne som ung kvinna i politiken i lilla Sölvesborg. Antagligen är hon inte alls sådan som person och det kommer eventuellt märkas i en come back, om den någonsin kommer.

2 gillningar

Många om, men och kanske där men det du beskriver är lika sjukt som det är sorgligt. Tror och hoppas att vi har kommit längre än så.

Med tanke på att en del av den undersökningen som vi bråkar om ovan visar att nästan alla kvinnor utsatts för oönskade sexuella närmanden jämfört med väldigt få män så kan vi konstatera att det fortfarande är stenålder i normer.

2 gillningar

Sluta läs fria tider och avpixlat Nils.
Media har inte beordrats att mörka. På samma sätt är inte Soros en fiende eller Annie Lööf Bilderbergergruppens knähund…

2 gillningar

Bilderbergergruppen! Den var ny :slight_smile:

1 gillning

I bruna hittepå-världen är allt möjligt :stuck_out_tongue:

But but min kompois sa alltid att Bonnier styrde universum, snart påstår du väl att det inte heller är sant.

1 gillning

Ingeting är omöjligt i LHS (Livets Hårda Skola).
Min lumparpolares farmors granne bröt upp parketten och odlade potatis i vardagsrummet när de hade kommit till Sverige som ekonomiska flyktingar från Långtbortistan. Alla deras barn var dessutom vuxna män! :cowboy_hat_face:

1 gillning

Har en person LHS som utbildning på FB drar jag slutsatsen att denne är korkad :blush:

Klassiker, klassiker, det hände ju allas grannes polares tvillingars småkusiners förskolelärares extrabarns farmödrar.

1 gillning

Hukar er gubbar och kärringar nu laddar han om (Nils håller på och skriver ett svar) :joy::joy::joy:

1 gillning

Elakt, men denna tråden är ju lite av en frizone i all politisk korrekthet!

1 gillning

Vaa? Har ni aldrig läst tidningar. Denna artikel i DN vi nu pratar om är ingenting annat än ett beställningsjobb från politikerna med Löfven som styrmedel som med sin lakej Jerzy Sarnecki ljuger ihop artiklar som denna för att tuta i svenssons förljugna sanningar, för det börjar bli lite för många sanningar om lycksökarna och bidragsturisterna tilltag i landet. I stället för att hänga ut dom kallar man dom för unga män eller unga pojkar. Du Esse och ni andra som kör med skygglappar. Nästa gång ni läser artiklar om våldtäkter, rån, stölder, bränder med mera, kolla då om ni misstänker att det är nysvenskar, undrar ni inte över varför man kallar dem för unga pojkar eller unga män i stället för nysvenskar. När de få gånger det är en svensk så kallar man dom inte för unga pojkar.

Apropå avstängningar.
Jag äntrade denna tråd eftersom jag såg att “Vissa” försökte styra artiklar i tidningarna till deras egna inskränkta politiska värderingar som dom kan anse är skäl för avstängningar bara för att jag inte stryker medhårs. Startar man en tråd om Politik så får var och en delta med sina värderingar. Däremot är det mot forumreglerna och vedertagen praxis att Admin inte lägger in personliga politiska värderingar i trådarna.

På gamla 99.an om man tittar tillbaks 6 månader så ser man att var och varannan var avstängda utan några som helst egentliga orsaker. Sådana tilltag får nya besökare att fly forumet som förmodligen därför dog ut.
I ett annat forum där förpestar en liten grupp av inbördes beundrare till moderatorer som också är hjärntvättade gråsossar som gläds åt varandras avstängningar till och med bannningar för resten av livet. Folk som inte vet om varför kan tro att det är någon morddömd som nu fått sin dom. Att IDG inte sparkat ut dom för länge sedan förvånar mig stort.

Apropå Flashback. där tillåter man knarkare, horor, saftiga könsord och svordommar i trådarna utan att moderatorerna stänger av dom. När jag äntrar trådar om politik (Jag startar aldrig några själv) och om moderatorn är gråsosse då stängs jag av rätt snart, inte för att jag var otrevlig, eller svor eller så, utan för att forumets egna lilla Löfven med Putin och Pravdafasoner inte gillade sanningarna. Deltog man i politiska trådar innan ett val så gällde det att ösa beröm över sossarna. Det är ju lite svårt när det inte finns några beröm att ösa ur.

Till sist. För att belysa hus sjukt man styr FB så beslöt jag mig för att medlemmarna skulle få vara med på ett mygelförsök jag var med om på Applesupportern där självaste gaphalsen
“tinnitus” anklagade mig för att sprida lögner som beordrade moderatorn att stänga av mig.

Eftersom min trogna arbetshäst en iMac mid 2011 började ägna sig åt vissa hyss. (Han var ju 7 år gammal) så jag beslöt mig för att köpa en ny genom AppStore. När så budfirman kom med nya datorn och den var inkopplad så tryckte jag på Onknappen och datorn skrek rakt ut. Ett konstant skrikande ljud som inte upphörde förrän jag stänge av datorn. självklar misstänker man inte att en sprillans ny dator skriker så jag ägnade hela dagen åt att försöka få bort skriket med kabelbyten och andra trix, men den bara skrek. Nästa morgon ringer jag Applesupportern som utan några som helst frågor bestämde att jag får göra ett återköp, men att han måste kontakta återköpsavdelningen för att få återköpet godkänt, så han bad att få återkomma. Efter någon timme fick jag ett mejl från Applesupportern med bekräftelse på att man startat ett återköpsärende. Detta mejl blev min räddning skulle det visa sig senare, eftersom mejl är daterade som bevisade när ärendet startade.
Artig som jag är väntade jag på att supportern som skulle återkomma som han lovade för jag hade inte fått några direktiv om vad jag behövde göra. Under tiden packade jag ner datorn i kartongen och ställde ut den i hallen för avhämtning.
När det gått nästan två veckor började jag undra. Hör han inte av sig snart, för regeln för återköp upphör efter två veckor tänkte jag. Så jag ringer Applesupportern och berättar att supportern som tilldelats ärendet för återköp som skulle återkomma när ärendet var klart har fortfarande inte ringt trots att det snart har gått två veckor.
Supportern berättar då att min tilldelade supporter som höll i ärendet var långtidssjukskriven och att tiden för återköp var ute så jag fick lämna in datorn för reparation. Klart slut.

Skitsnack tänkte jag, så jag letade reda på ärendebekräftelsemejlet, sedan ringde jag supportern och bad att få prata med chefen som när han hört min berättelse ordnade så jag fick göra ett återköp. Några dagar senare kom ett bud och hämtade datorn och två veckor senare var pengarna insatta på mitt konto. Anledningen till varför supportern inte gjorde några tester för att försöka få igång datorn kan bero på att man kände till att den serien min dator tillhörde var kända för att skrika rakt ut.

Jag köpte ny dator som inte skrek. Kräket Tinnitus på FB Macavdelning anklagade mig för lögner och anekdotberättelser.
Suck.