Stora polemiktråden (2019–2020)

Haha du ger inte mycket för anekdotisk bevisföring när andra gör det för du drar slutsatsen att dom inte vet vad det betyder :joy::joy::joy:
Snacka om högfärdig

Och det går inte att bevisa att det inte handlar om diskriminering. Fattar du dilemmat.

Nej, till skillnad från dig vet jag det inte betyder något rent statistiskt. Till skillnad från du och dina polare. Men det är roligt när dina känslopolare debatterar mot sakkunniga, denna med veronica palm vs david eberhard är för bra. Han tar upp mycket av den ståndpunkt jag har i klippet

Ja, dilemmat är att du påstår att det finns lönediskriminering utan att ha bevis för det.

1 gillning

Och du påstår att den inte finns utan bevis :joy::joy::joy:

Ja, det är lite så det fungerar med bevisbörda!

Man bevisar att saker FINNS.
Man kan inte bevisa att ska INTE FINNS.

:rofl:

Njae det kan faktiskt vara tvärsom också. Du kan inte bevisa att det inte är diskriminerade. Men nu lämnar jag denna meningslösa meta diskussion

Nej, det kan det inte.

Jag kan inte bevisa att gud inte finns. Men däremot kan jag säg att det inte finns några bevis för att gud finns heller.

Precis som du inte har några bevis för att lönediskriminering finns för kvinnor.

Klart det finns bevis på diskriminering, men det är enskilda fall, det kommer nog tyvärr alltid finnas. Men något strukturellt det finns inte.

SDs förslag (läs idioti) om inskränkningar i aborträtten är väl ett praktexempel på att det är strukturellt.

1 gillning

Eller KD som är emot abort fyfan, partiledaren är ju dessutom en kvinna. Förrädare! Jag tycker att 18 veckor som vi har nu är rätt lagom, ser ingen vits med att sänka det till 12 veckor.

Nu är du ett dåligt högerspöke!

Tycker du inte 18 veckor är bra utan speciell anledning? Lite ansvar måste man fan lägga på folk.

Ja vi skall absolut inte sänka någon gräns.

Nej det jag skriver ju ffs.

Exakt! Jag hade förväntat mig mer evilnes från dig i den frågan!

1 gillning

Du tänker så, jag är mycket mer humanitär än dig. Bara det att ni på vänstern inte förstår att ert sätt är direkt dåligt för folk i allmänhet. Låga förväntningarnas rasism är ett bra exempel på det.

1 gillning

Ne, omvänd omvänd rasism är inte humanitärt :slight_smile:

Det här med att använda vänster som skällsord är inte det lite gammalt nu? Jag menar, allt till vänster om när Sverige var en diktatur med kung är ju vänsterextremism för dig.

I den verkliga världen där ute är jag lite lagom ljusblå. Men absolut GAL i GAL-TAN-skalan, eller som den egentligen heter GOD-OND. Och du är definitivt OND så därför förväntade jag mig att du tyckte det här med kvinnors rättigheter att bestämma över sin egen kropp är en dålig grej, my bad :slight_smile:

Nej, jag är ju emot den. haha, vi pratar om varandra. Det du och dina polare håller på med (Även till viss del inom M också) är sk låga förväntningarnas rasism . Något jag tycker är direkt dåligt för de stackare som ska integreras i landet. Jag är iof mer eller mindre emot flyktinginvandring, det är inte humanitärt låta dem riskera livet på havet. Bättre hjälpa dem på plats. Jag är dock för kompetensinvandring sk arbetskraftsinvandring. Något dina polare är emot då deras väljare inte kan konkurrera på en global arbetsmarknad. Därför så många av dina vänner på LO röstar SD.

edit: Du har inte den kognitiva kapaciteten att kategorisera mig på någon skala.

Vad röstar du på? Skulle gissat på gammel-moderat innan detta inlägg.
Själv röstar jag inte vänster, röstade på C (röstade M under Reinfeldt men efter Ms höger/brungir så var C det vettiga alternativet)

1 gillning