Streamingtjänsten MUBI har lanserats i Sverige

Från sajten:
Streamingtjänsten MUBI har lanserats i Sverige


image

Den brittiska streamingtjänsten MUBI har smygit sig in i Sverige och tjänsten går nu att testa i sju dagar kostnadsfritt.

För er som hoppas på ännu en streamingtjänst med material från Hollywoods största pampar kommer dock bli besvikna. På MUBI satsas det istället på lite smalare film och totalt finns 30 handplockade filmer att titta på och varje dag plockas en film bort och en ny läggs till. De kör även olika teman på filmerna och det kan vara allt från kultfilmer, klassiker och indie-filmer. MUBI finns tillgängligt på mobiler, surfplattor, datorer och till Apple TV. MUBI är även med som partner på Apple TV+ så deras innehåll ska gå att komma åt utan att behöva ladda ned MUBI-appen till Apple TV. Efter testperioden på sju dagar kostar tjänsten 95 kronor per månad.

Via DiDigital, Källa MUBI

Är det här en annons? Jag har haft MUBI väldigt länge.

Vad tror du om oss egentligen :slight_smile:

Annonser markeras alltid tydligt! Nepp läste det på DiDigital imorse!

Men de har ju funnits i Sverige i flera år. Var en av de apparna som hade stöd för Apple TV-appen när den dök upp (2017?).

Hittade ett jämförande test av streamingtjänster från 2015 på mobil.se och redan då fanns MUBI med. Det här känns som ett pressmeddelande för att få någon form av uppmärksamhet.

De stämmer iaf !! Appen har funnits där , ”några år” de har ja oxå sett , men de verkar väl som den fått Sverige premiär nu ??..

Så den har funnits här i några år men de har fått Sverigepremiär nu? Jag förstår inte. De har haft svenska undertexter i flera år också.

Ok :man_shrugging:t2:, wierd …!

Sjukt märkligt, jag har aldrig hört talas om tjänsten innan. Men märkligt att Di kör intervju och hela baletten nu och skriver att den är nyanserad.

Har irriterat mig på den appen som vart förinställd på min atv …

Läste DI-texten nu och hittade: ”Utan marknadsföring har vi fått några tusen kunder i Sverige. Men vi förväntar oss att ha över 100 000 kunder här inom två år”

Det handlar alltså om att de börjar göra reklam för tjänsten nu men att den har funnits i några år.

1 gillning

Hur kan man missa, är det för dom inte har Transformers o dyl? :wink: Dom har ju haft ett fungerande bufféupplägg sen 2010. Stabil tjänst som alltid levererat i Sverige… medans massa andra kommit å gått. Voddler, headweb, filmnet osv…

Aldrig hört talas om Mubi. Ska prova den när jag sett färdigt på Netflix.

1 gillning