Swedbank får snart stöd för Apple Pay

fast det har hänt mig flera gånger. Det som hände då var att banken frågade om jag behövde låna lite pengar…

Kanske finns en skillnad mellan banker i olika länder?

Det är det absolut. Men är övertygad en svensk bank skulle göra samma

Mycket möjligt, vet inte. Känslan är att bankerna blivit lite besvärligare vid bedrägerier. Det är rätt mycket nuförtiden :unamused:

Precis. Jag tycker det är en av fördelarna med att inte ha att göra med en bank utan en kortutgivare som inte sysslar med en massa andra grejer (lån, fonder etc.)

Jag har haft felaktiga transaktioner på både bankkort och kreditkort genom åren och med bankkort har det varit ganska komplext att få tillbaka pengarna (som man ju ligger ute med) medan det med kreditkort har dom ofta upptäkt problemet innan jag själv, ringt upp (eller mejlat) för att verifiera och sedan tagit bort transaktionerna. Snabbt, enkelt och smidigt.

Har ett kredikort från Eccster maxat till 5000:- Som ligger i PayPal för mindre utländska köp. Gjorde ett lite större köp för nån vecka sen och dom ringde mig på stört om det var jag som har gjort det… Kallar jag för service.

“garanterat” och “tror” i samma mening… :slight_smile:

Exakt :slightly_smiling_face:

Ok gött att veta.
Har ju id kapnings-skydd som kanske är onödigt.

Nja ID kapning är illa om man blir drabbad och precis som med larm i hemmet och försäkringar så är det viktigt att man känner sig trygg och vet vad man gör :slightly_smiling_face:

Ja lite så med tanke på alla a dra lösningar banken har. Masterpass swish mm

Jag saknar överföring á la Swish i ApplePay (ApplePay Cash). Undrar om det kommer till Sverige…

1 gillning

Snart = en evighet senare… :rofl::rofl: Pinsamt att gå ut med en reklam, när en månad senare och inget har släppts…

1 gillning

Ja , istället för o äntligen bli hyllade för att de e på g , så har dom fått såååå mycket skit ”för att de aldrig kommer ”… nu när dom salt snart … ja antar att snart e snart , va tror ni q1 2020?..

Har ställt frågan hur lång tid “snart” är för dom… :rofl:

Att skriva snart , känns bara märkligt tycker jag :man_shrugging:t2:, alla har ju olika uppfattning om snart , kanske kunde skriva i slutet på / i början på …

2 gillningar

bild

:rofl::man_shrugging:t2:

1 gillning

Jaja!

1 gillning

Ingång… :rofl::rofl::rofl:

Lagom till när folk slutat tjata om applepay på swedbanks Facebook släpper de denna “nyhet” och drar igång en ny shitstorm. smart…

2 gillningar