Swedbank får snart stöd för Apple Pay

Japp , därför hoppas ja oxå swe kör i samma veva

1 gillning

Precis som jag då, kommer helt klart att fortsätta med Klarna så länge dom fortsätter som dom gör nu. Jäkligt bra chatt-service också.
För mig verkar kreditgränsen ligga runt 55kkr för just nu har jag några lån på det och kan inte ta några mer.

ja eftersom dom inte kan berätta kreditgränsen antar jag att det är enda sättet att ta reda på det :sweat_smile:

” om man blir tex skimmad så finns ingen koppling till mina bankkonto”

Fast du blir ju återbetalningsskyldig på det belopp du blir skimmad på?
Åtminstone en jäkla process att slippa bli det och ju högre belopp desto hårdare kommer den banken kräva in skulden.

Det är ju därför man vill ha ApplePay, så att man inte kan bli skimmad :smiley:
Och att det är otroligt smidigt också :wink:

1 gillning

Hade varit ännu bättre om man blev slimmad av Apple Pay.

1 gillning

Kan inte ni begära lite utförligare svar från LF, SEB och Handelsbanken varför dom inte hoppar på.
Frågar man LF säger dom bara att dom inte ställer sig bakom Apples samarbetsmodell.
@Esse @Marcus_Attefors @Thor

1 gillning

Jag har försökt, jag tror även Esse har försökt, de är hopplösa att ha att göra med =(

Tycker det är så sjult dåligt att de inte kan vara raka mot sina kunder :worried:

Dom borde ju känna lite mer flås i nacken när både Danske Bank och Swedbank hoppat på nu

1 gillning

Ja de kommer garanterat ge vika tror jag.

Synd bara att webbshopparna är sega med att anamma Apple Pay.
Är ju klarna nästan överallt visserligen men känns som att man får knappa in kort-siffror titt som tätt.
Jag är i för sig ganska spretig vart jag handlar😅

Måste du slå in siffror när du handlar med Klarna?

Nej de webbshopparna som har klarna behöver man ju inte det.
Men så fort man kommer utanför svenska webbshoppar är det ju siffror även en del mindre svenska förstås.
Elgiganten är ju en av få som har Apple Pay i sin webbshop.

Har aldrig behövt slå in några siffror när jag handlat med Klarna och Apple Pay vare sig ute eller på webben, inte ens på utländska siter.

Jag vet att jag går väldigt off-topic nu. Men har vi något fel på sömnen i Nyköping?

Brukar se dig nattetid ofta! :wink:

Mig? Är sällan ute nattetid? Var och när? och varför morsa du inte?

Ah, du menar här på forumen… ja, är inbiten natt människa :wink:

Du själv då som svarar här? :wink:

Samma här. Ett nattkryp! Min sömn är skit tyvärr :confused:

Ofta samma här, kröp till kojs, men uppe igen då det inte somnades till :-/

Svar nej
Om du inte lämnat ut dina uppgifter dvs varit oaktsam så står kortutgivaren för det som hänt skimming / phising mm.
Du ligger inte ute med pengar som dragits från ditt bankkonto utan har tid på dig att reda ut det hela tills fakturan skall betalas.
Känner flera som drabbats genom åren både här hemma och utomlands. Därför viktigt att kolla det som dragits regelbundet oavsett om man har kreditkort eller bankkort

1 gillning