Toy Story 3 som stop motionfilm

Från sajten:
https://wp.teknikveckan.com/toy-story-3-som-stop-motionfilm/




Två bröder har spenderat åtta år av sitt liv för att göra sin egen tappning av Toy Story 3 i stop motion.

Disney tyckte att det hela var så pass bra att de lät bröderna släppa filmen utan att stämma byxorna av dem.

Bröderna har gjort ett uttalande på sin Facebook page om hur det hela började:

Hur började detta projekt? Tja, det hela började efter att min bror och jag hade sett Toy Story 3 på dess öppningskväll. Det blev omedelbart vår favoritfilm och … du kan säga att en besatthet startade. Jag menar, vi började samla ungefär alla nya leksaker från filmen för att komplettera de vi hade som barn. Ja, en lätt besatthet. Låt oss spola framåt 2 år. Vid denna tid är jag (Morgan) 16, och jag inser äntligen att Toy Story 3 var mer än bara min favoritfilm. Det var faktiskt lite mitt liv. Jag växte upp, jag gör fortfarande så (uppenbarligen). Hur som helst, jag ville inte missa min chans att tacka Pixar för att ha gjort Toy Story 3 och alla andra filmer för den delen. Så med en kärlek till Pixar, Toy Story 3 och filmskapande startade projektet Live Action Toy Story 3.

Hela filmen är filmad på brödernas iPhones och ljudet till filmen är originalljudet från Pixars film.

Via: Indiewire

Galet, vilket projekt!

1 gillning

Galet var ordet!