Tre tar 5G-nätet till Skåne och Mälardalen

Från sajten:
image

Tre vill också vara med och leka i 5G-lådan och går idag ut med var första nätet hamnar.

Det är Malmö, Lund och Helsingborg i Skåne som blir först ut tillsammans med Västerås, Uppsala och västra delarna av Stockholm när Tre drar igång sitt 5G nät i juni.

Detta kommer samma dag som Tele2 stolt meddelar att de kör igång det första publika 5G-nät under dagen i Stockholm. Även Stockholm innerstad får 5G-nät efter sommaren via Tre.

Till skillnad mot Tele2 som kräver att en Samsung Galaxy 20-mobil används samt abonnemanget obegränsat så är allt du behöver hos Tre en av följande telefoner Huawei P40, Huawei P40 Pro, Xiaomi Mi 10 och Sony Xperia 1 II. Tre kommer använda 3,5 GHz-nätet.

Via Surfa.se.

Läs också vår artikel Frågor och svar om 5G i Sverige.

Uppgradera mitt Tre abonnemang till 5G och obegränsat. Har slått igenom i appen. Men ingen 5G i mobilen. Slått på 5G bland nät inställningar i mobilen och även fått nytt sim kort. Ingen 5G i mobilen. Några tips innan jag ringer Tre?

Köp en iPhone. :joy::joy::joy:

2 gillningar

Är det svaret på allt, kul......not :wink:
Har ju precis fått One UI 6 och inga buggar så näää

Den verkar ju ha en bugg iallafall. :joy::joy:

2 gillningar

Är såklart 3 och inte min S21 Ultra förstår du väl :wink:

Finns det 5G i området?

Jag har märkt ibland att jag inte alltid har 5G på 5G område såkallat.

Canadian Lol GIF

1 gillning

Är du på säker 5G-mark? 5G är ju mer picky vad gäller avstånd så lätt att det finns små luckor.

Du är välkommen till Bubblanträffen i Stockholm så bjuder vi på både gott att dricka och 5G. :heart:

1 gillning

Frestande :heart:

2 gillningar

Har nu pratat med 3. Deras nät är så lite utbyggt, testade några adresser här i Skåne och väldigt skralt :blush:
Men de är billiga

När 5G började byggas ut här i Stockholm var 3 de första som enligt täckningskartan fanns i vårt område. Så jag knallade i väg till en 3-butik och frågade lite om deras 5G abbonnemang. Då frågade ena killen i butiken varför jag ville ha 5G och om det var för "farten"? Sedan berättttade han att oftas var deras 4G snabbare då 5G var så nytt och när han fick reda på var jag bodde så sa han att där har du bara tur om du överhuvudtaget får 5G.

1 gillning

Telia har bra 5G täckning här i Norrbotten - även ute i skogen :slight_smile:

1 gillning