Vad gör ni just nu? (2019–2021)

Jag hade fått Mail :sunglasses::man_dancing:

Jag är impad att jag lyckades ladda ner avsnittet i Safari på iPhone och sedan ladda upp det i Overcast. Allt på mobilen.

3 gillningar

Håller verkligen med dig @Marcus_Attefors om året som kommer.
En elbil för familjen som inte kostar en förmögenhet.
Det är fortfarande för dyrt med en riktig familjebil.

2 gillningar

Frugan skickade precis SMS att julklappen hade levererats precis :smiley:

7 gillningar

Ångrar du nu att du gick till jobbet idag?:stuck_out_tongue_winking_eye::man_dancing::champagne:

1 gillning

Men skoja inte!

1 gillning

Har du en 46" idag? 65" kommer kännas jättestor i början.

Minns när jag gick från en 28" CRT till en 50" plasma. Blev nästan åksjuk i början. :crazy_face: :rofl:

1 gillning

Sjukt hur man vänjer sig dock. Jag gick från 42" till 55" och tyckte den var komiskt gigantisk första veckan, idag skulle jag absolut valt 65" :slight_smile:

2 gillningar

Gick från 42 till 55 … för litet …!! Ångrar mig bittert … minst 65 , sen får man anpassa rummet efter tvn :relaxed::+1:t2:

Jag har 46" idag (fick returnera 50" plasma-TV:n p.g.a. ett enerverande spoltjut) och med tanke på att apparaterna idag har så mycket mindre kant så skulle nog t.o.m. 65" fungera. 46" känns väldigt litet idag. Det var 2010/2011 jag bytte TV senast så det kanske är dags snart.

Yes 46" idag så kommer bli stoor skillnad :smiley:

Haha exakt! Bara att köpa nytt nu då! Mellandagsrea snart :smiley:

:joy::+1:t2:, nää får hålla mig ett par år till …

Du borde gjort som @Sevis alltid köpa två!

1 gillning

Nja… då hade de ju blitt dubbelt fel :joy:

Tänkte en av varje storlek :smiley:

Jag bytte själv från 50 till 55. Totalstorleken på TVn är densamma medan bildytan blir 21% större :grin:

1 gillning

En smutt grej med Samsung är att man kommer åt Appletvn via menyn och kan använda samsungs fjärr. Inte behöva byta input som på gamla tvn.
Dock är det sjukt att en tv som ordinarie kostar 17-18k får med en fjärr som känns som att den kostar 5kr att tillverka. Medan till en appletv får man en sjukt smidig och snygg kontroll.
Samsungs fjärr är slimmad, märkligt dock att de har separata knappar för Netflix, rakuten och prime. Dessa hade de kunnat skippa.

En annan märklig grej är Samsungs inbyggda AirPlay. Man kan ju AirPlaya ljud och bild från iPhone/iPad/ Mac till tvn. Men man kan inte välja AirPlay-högtalare som ljud-utgång på tvn. Finns stöd för bluetooth (antagligen skitdåligt), optisk och Wi-Fi-högtalare (ej AirPlay)

Så jag håller mig till att köra Apple tvn med Apple TV-fjärren.

Har du också 90R?

Nä, the frame. Men misstänker att vissa grejer är väldigt lika (fjärr + mjukvara) förutom art mode som är sjukt överskattat :see_no_evil: