Vinnaren av Fortnite kammar hem $3 miljoner

Från sajten:
https://teknikveckan.com/nyheter/vinnaren-av-fortnite-kammar-hem-3-miljoner/


image

Epic Game som ligger bakom succéspelet Fortnite har valt att hålla ett världsmästerskap i spelet och skeppat in $30 miljoner i prispotten.

Vinnaren i sologrenen är sextonåriga Kyle ”Bugha” Giersdorf som tog hem högsta individuella prispotten på hela $3 miljoner.

När det kom till duo-tävlingen så var det Emil “Nyhrox” Bergquist Pedersen och David “Aqua” W som vann den. De fick tillsammans dela på $3 miljoner.

Turneringen drog nära 9 miljoner tittare till finaldagen enbart på YouTube.

När ESPN intevjuade Kyle Giersdorf så sa han så här om den enorma summan pengar han vunnit

“Emotionally, right now, I don’t feel too much, except I know that this could pretty much change my life forever,” “It’s just absolutely unreal.”

Via:TechCrunch

Källa:ESPN

“Tyvärr” har nu nummer 4 i vår familj nu blivit helt säker på att esport är hans framtid och han kommer bli miljonär på det.

Detta är även barnet som kläckte ur sig: “Varför ska jag plugga och jobba?. jag har rika föräldrar”

1 gillning

Det gäller att drilla ungarna i hårt arbete från tidig ålder. Stapla ved är en utmärkt syssla i alla åldrar

…får bli kamel skit då för ved är det lite dåligt med här.

Vad det inte en svensk kille som vann 6,6 miljoner har jag läst någonstans?

Kan inte så mycket om spelvärlden men väldigt nyfiken på varför många - mest killar - är så fascinerade och fastnar ofta där - i synnerhet att det verkar vara så mycket våld…Vad är intressant med just fortnite och vad är det som är kul med det just det här spelet jämfört med andra i samma stil? Är det för att man kan vinna pengar?

På grund av att det är ett skjutarspel med färgglad palett blandat med lite pojkhumor och blodfritt våld.
Sen att det blivit en image i skolan att ha ett nytt skin (ny figur) i spelet varje vecka gör det odödligt.
Men $3 miljoner gjorde det ännu värre så klart.

1 gillning