Xiaomi air purifier och pollenallergiker

Jag vet inte om just denna luftrenare fungerar. Men allergiförbundet hävdar att det finns de som fungerar. Borde hänga på filtret om man inte konstruerade själva fläkten på en personalfest…:innocent:

3 gillningar

Yep, häng på HEPA-filtret bara.

Jag trodde exakt som dig att denna var en gimick precis som Mi fläkten…

efter att haft luftrenare i min mancave nu i 2 månader så är jag inget annat än nöjd. mancaven kan stå tom i en vecka ibland och luktade gärna lite instängt då. Inte ett problem länge. enormt få tillfällen jag hört den varva upp också

Men be frun ta en spruta mot pollen istället för att knapra piller.

1 gillning

Tack för alla svar! Blir lite sugen på att skaffa en och testa. :slightly_smiling_face:
Kan man få in den i HomeKit eller behöver man nån hub?

Mi Hub. https://www.mistore.se/sv/smarta-hem/hubs-systems-sensors/xiaomi-mi-smart-home-kit
Kör GA istället för HomeKit så kan du få typ allt i ett och samma ställe och slippa vara inlåst. Utbudet är ungefär oändligt till skillnad mot HomeKit.

1 gillning

Mycket bra tråd, är själv allergiker och har varit på jakt efter en luftrenare. Har VVX system hemma och behöver därför inte vädra så mycket. Senaste somrarna har varit så varma så en luftrenare har varit i tankarna ett par år.

1 gillning

Har beställt en sådan. Ska hämta den nästa vecka. Återkommer när jag har provat.

1 gillning

Spännande, dela gärna intryck. Har själv tittar just på denna. Just för att den rekommenderas av Astma och allergiförbundet (vet ej vad de har för krav). Är den tyst nog att ha i sovrummet? Tex.

1 gillning

Min erfarenhet är att de tar bort pollen, men så fort du öppnar dörren till sovrummet attackerar de små illbattingarna dig direkt.

Samma sak om du har luftrenare i hela hemmet och öppnar ytterdörren.

2 gillningar

Beställde precis en Xiaomi Mi Air Purifier 3H för att testa, tydligen den nyasta varianten dom har kom ut för ett par månader sedan.

2 gillningar

Är det för att pollen är för små för att mäta med autoläget eller varför fungerar det inte? Tror den mäter ”PM 2,5” vad nu det innebär.

Tack, jo det är ju ett problem med friskluft och pollen. Lirar inte alltid så bra.

Den är allmänt lite för mesig på auto.

Ganska säker på att den mäter PM2.5 och pollen är PM10 eller större. Kanske därför det inte fungerar bra med auto.

jag är nöjd med min Coway. Den visar olika färger beroende på om hur rent är luften. Man måste byta filter då och då vilket är inte billigt.

Tack så mycket. Ska nog också beställa en sådan :slight_smile:

Har inte fått det gjort än.

1 gillning

Fast har du inte ständigt långt under gränsvärderna så har du något allvarligt problem med ditt boende.

Kanske ständigt har levande ljus och rökelse hemma. :wink:

Det har jag inte påstått. :slightly_smiling_face:

Vad tro ni om denna här
Mi Air Purifier 3C?
Är det någon som har testad?

https://www.mistore.se/sv/smarta-hem/luftrenare/mi-air-purifier-3c?gclid=Cj0KCQjw4v2EBhCtARIsACan3nxo3Yl_IigJPs5QTwDaQrFXkgTLjRpzoC7DZqSCXMQLFJ2o2yJP6ZcaAuoiEALw_wcB