Xiaomi air purifier och pollenallergiker

Jag har noterat att flera här kör med luftrenare från Xiaomi. Tänkte höra om någon har känt någon förbättring avseende pollenbesvär efter att luftrenare införskaffats?

En polare som har ordentlig pollenallergi köpte en och märkte skillnad direkt.

1 gillning

finns la olika filter osv för det där va , beroende på vad man vill den ska filtrera mest ? vill jag minnas någon sade eller jag läste
ifall den gör susen mot pollen så måste jag också införskaffa en, för min jävla allergi är KAOS

1 gillning

Frugan är allmänt känslig mot damm och även pollen. Köpte två st, en till vardagsrummet och en till sovrummet och hon märker en stor skillnad. Har 2st 2S.

1 gillning

Borde räcka med 1 för 60kvm?
Otroligt fula dock så frågan e var man ska ställa den haha
Vilket filter kör du med?

Har 2 våningar så blev en i vardagsrummet och en i ett av sovrummen på övervåningen.
Kör med HEPA-filtret. Men standard som följer med funkar nog fint det med, kör det tills det gjort sitt.

1 gillning

den täcker bara 31kvm, blir ju lite knas , hmm

Frugan börjar tjata om en sådan där placebo-maskin. Hur mycket låter den?

Den är tyst så länge du inte bränner något i stekpannan eller blåser ut femtioelva stearinljus.

Ingenting i vanligt idle-läge läge typ, har den i sovrummet och behöver aldrig slå på nattläge. Får den jobba mot massa skit i luften så låter den. Bara hänt nån gång när det varit rejält med matlagning, men det är ju en rätt kort stund tills den renat luften igen.

1 gillning

Är den verkligen helt tyst? Ingen som har mätt dB?

I idleläge får du lägga örat på den för att höra fläkten, typ.

Vi har ju ett dilemma här hemma, frugan är pollenallergiker och börjar redan känna ac. Jag älskar frisk luft och har balkongdörren öppen 24/7. Om man ställer en sådan vid dörren lär den väl köra hårt och låta?

Ja det blir ju lite att slåss mot en väderkvarn. :laughing:
Men så skitig är inte luften här i Sverige att den skulle gå upp på högvarv tror jag.

Smutsen skiter (haha) jag i, är pollen jag vill åt!

Vad ska du göra med det, kasta på frugan när hon inte är foglig? :rofl::rofl::rofl:

Äh, köp bara!

Ska en luftrenare fixa pollen, så måste man köra den på manuellt läge. Och dra upp hastigheten. Då låter den. Den klarar ej pollen på auto.

Perfekt att ställa den vid en dörröppning då. :rofl:

Blir inget plasttorn för 2000 frugan får knapra tabletter istället.

1 gillning