Xiaomi Roborock S50 självgående dammsugare - den suger

Sitter och väntar på priser under 5600 och såg att cdon körde en kampanj för någon vecka sedan. Men nej, cdon är inte värt art handla ifrån.
Verkar vara brist på S60 överallt?
Fick du ligga ute med pengar, eller fakturerar de först efter leverans?

Jag har faktiskt aldrig haft problem med CDON och hsr nog säkert 30-40 beställningar därifrån. Är ju lite som ett något sämre uppstyrt eBay.

2 gillningar

Ligger ute med pengar. De svarade att de inte drar pengar innan varan skickas. Jag skickade dem mitt kontoutdrag, sedan har jag inte hört av dem alls :frowning:

Tjenare,

Har för mig att jag sett att det skall gå och ställa in geofencing så att den inte kör igång om man råkas vara hemma under en vardag vid tänkt tid? Stämmer de eller har jag drömt?

Inget jag sett något om.
Allt går såklart med hemautomatisering men inget jag sett som standard.

Det står fel i recensionen vid “Sug­ef­fekt: 2000 watt”.

Sugeffekten är 2000 pascal - inte watt. :nerd_face:

Som referens har en Electrolux Ultrasilencer en motoreffekt på 600 w.

Tja! Vi tog det från elgiganten om jag inte minns fel, där står det också samma sak. Men kollade på xiaomi sida och det ska vara som du säger, tack!

https://www.elgiganten.se/product/hem-och-hushall/dammsugare-och-rengoring/robotdammsugare/25420/xiaomi-roborock-s50-robotic-robotdammsugare-vit?scid=1_EXT_PRICECOMP_PRISJAKT_EGAB#ProductSpecificationTab

Och vi som trodde du hade full koll på sugeffekten och dess skalor Pascal. :joy::joy:

1 gillning

För höga trösklar här tyvärr. Funderar över hur mycket tid jag lagt på att kika runt. Kontra hur många gånger jag kunde ha dammsugit istället… … … vill inte veta, men slog mig nu

Har läst att Mi Home och Roborock fungerar med Genvägar så Siri kan sköta städningen. Är det någon med erfarenhet? Vad kan man be Siri göra egentligen, städa rum och zoner eller är det mer on/off?
Har förresten en S5 Max på väg, förhoppningsvis första veckan i mars.

Edit: Är det någon som använder varmt vatten alternativt något medel i sin Roborock? S5 som inte har elektriskt vattentillförsel utan förlitar sig på gravitation bör kunna använda medel utan större skada, bara beställa ny vattentank kanske. S5 Max har pump och där vågar jag nog inte tillsätta medel.
Annars kanske man kan blötlägga moppdelen i såpavatten innan.

denna dökupp nu…

2 gillningar

Skål Markus
@Marcus_Attefors

3 gillningar

Kasta klisterlappen på golvet så suger robotfanskapet upp den!

5 gillningar

Frågade Mrs Sandström om hon kunde sätta dem på nipples, vilket hon gjorde men fick inte tabild… taskigt.

Men de är borta nuiallafall.

1 gillning

Bild, eller så har det inte hänt. :rofl::rofl::rofl::rofl:

fick ju inte…