Allt du behöver veta om iOS 13

Lite OT om filosofin bakom A- processorerna saxat från macWorld: Så gör Apple sina processorer så effektiva - MacWorld

Nu vet jag inte vilken länk du menar som inte är uppdaterad. Men användarhandboken för Genvägar är uppdaterad för iOS 13.

Genvägar ­ en överblick - Apple-support (SE)

Noterade du att man kan välja version? 3.0 för iOS 13 och 2.x för iOS 12.

genva%CC%88gar

Dessutom översatt till svenska. För de flesta vanliga supportsidor brukar det annars ta en 7-10 dagar efter att de publicerats på engelska innan de blivit översatta till svenska.

2 gillningar

Länken du gav i ditt inlägg ger mig endast information om Genvägar. Det jag vill hitta är var jag kan se mina befintliga Siri Shortcuts.

Om jag är på Apples site och där söker på “siri shortcuts” så får jag också bara massa gamla, icke uppdaterade träffar.

TECH

Experterna varnar: Många buggar i IOS 13

Apple har nu släppt den senaste versionen av sitt mobila operativsystem för Iphone, IOS 13. De experter som har hunnit testa den nya versionen är eniga om att den innehåller mängder av efterlängtade förbättringar, men konstaterar också att det finns gott om buggar.

”Det känns som att man har haft lite för bråttom med att få ut den version som nu släppts” skriver The Verges Chaim Gartenberg, som konstaterar att både han och hans kollegor upplevt problem med appar som kraschar och att mobilsignalen försvinner emellanåt.

Daring Fireballs John Gruber konstaterar också att IOS 13 är ”riktigt buggigt” och rekommenderar användarna att vänta in den första uppdateringen, som förväntas släppas så snart som på tisdag.

1 gillning

Hm, undrar vad som är riktigt buggigt. Har inte lyckats hitta något ännu :thinking:

3 gillningar

Inte jag heller…

Känns som att det alltid kommer sådana artiklar. Själv har jag aldrig lidit av det.

1 gillning

Flera som har anmärkt på det på 99mac iaf, och det står bara om många buggar, och inte om nått riktigt allvarlig, förutom kanske att tappa mobilsignalen. Sen får man väl se vad man själv upplever och/eller får för problem eller inte.

Alltid samma gnällspikar som klagar på “buggar”

1 gillning

Sedan jag laddade ned iOS 13 igår har en(1) frysning skett. Det är ju bättre än Windows just innan de uppdaterar…:innocent:

Har även HomePod fått sig en uppdatering?

De kommer senare i höst… datum är oklart va jag vet…

Sjukt mycket buggar i iOS 13. Jag själv har fått uppleva en del men det räcker ju att du läser lite på nätet för att se hur halvfärdig denna uppdateringen var.

Mycket tråkig utveckling hos Apple, detta med allt svagare mjukvarureleaser.

Vad är det för buggar? Kört betan sedan start och det har varit en väldigt stabil upplevelse.

1 gillning

Enda buggar jag märkt av är Mail appen, annars galet stabil…!

1 gillning

Även jag förvånad över hur bra betan har fungerat sedan start.

1 gillning

Nu talar jag inte om en beta utan om den skarpa releasen av 13.0.

  • Mail-appen har buggat in absurdum
  • Jag har tappat brickor på app-ikoner som skulle vara där
  • Väldigt laggigt i UI:t generellt

Ett flertal till som jag har stött på men hunnit glömma. Det är ju numera ett väldokumenterat faktum att det har varit en av de svagaste releaserna på väldigt länge och det anser jag inte vara ok för en sådan premium-produkt.

Självklart, min poäng var att betaperioden har varit väldigt stabil och så även GM när det kom. Mail-appen har strulat ja, men lagg i UI och annat har jag inga som helst tendenser av på varken min iPhone XR eller XS Max. Att lista tre saker på en uppdatering som har närmare 500 ändringar och nya funktioner och kalla det halvfärdig osv känns aningen märkligt.

Du minns inte iOS 11 releasen va?:joy:

2 gillningar

Nu tycker jag du gör helt fel i att förminska detta. Om du är någorlunda påläst så vet du att det har uppkommit en uppsjö av problem för massor av användare efter uppdatering till iOS 13, vad just jag listar är så klart inte en komplett lista över alla buggar i iOS 13 utan bara exempel på några av de jag själv har upplevet. Att då låta påskina att iOS skulle vara som vilken uppdatering som helst är direkt felaktigt.

Jag har för övrigt varit med om alla uppdateringar sedan uppdateringen till iPhone OS 2.0.

“Sjukt mycket buggar i iOS 13” Listar tre stycken…

Är svårt att inte förminska det :slight_smile:

3 gillningar

Är du seriös? Läser du inte vad jag skriver innan du svarar? Läs mitt inlägg ovanför ditt igen.