Allt du behöver veta om iOS 13

Klart jag är seriös! Jag har aldrig påstått att iOS 13 är buggfritt och det är även därför vi snart får iOS 13.1. Men att det är en ren “katastrof” som du målar upp det stämmer inte. Du kom själv inte heller på mer än tre buggar så jag tycker det talar för sig självt :slight_smile:

iOS 11 var från start till slut en ren katastrof, det anser jag verkligen inte att 13 är.

3 gillningar

Jisses…

  1. Jag har aldrig påstått att du tycker iOS är buggfritt.

  2. Hur många buggar jag själv listar är totalt ointressant. Jag gav några exempel men det räcker att du själv googlar lite för att hitta en uppsjö av fler exempel. Mina egna erfarenheter motsvarar inte totalen.

  3. Du verkar tycka att det inte alls är något konstigt att det skrivs överallt om hur mycket svagare denna releasen var jämfört med nya releaser generellt, så I rest my case. Om en blundar så finns det ingen anledning att diskutera med denne diskutera verkligheten.

  4. Nu kan jag inte minnas att jag har kallat detta för “katastrof” så varför du då påstår det kan man ju undra. Jag uttrycker min åsikt kring releasen och jag själv tycker att man kan ställa långt högre krav än så här på en premium-produkt från Apple.

Ah så jag ska jaga bevisen för ditt påstående :slight_smile: Du får gärna peka mig till en undersökning som styrker detta som du skrev:

“Det är ju numera ett väldokumenterat faktum att det har varit en av de svagaste releaserna på väldigt länge”

Det tolkar jag som att det är väldokumenterat att iOS 13 är värre än iOS 11 med tanke på att skriver på väldigt länge. Som du säkert innerst inne förstår så skrev jag att du målar upp en katastrof, inte att du ordagrant använde det ordet.

Och ja, jag har läst allt eftersom det är mitt jobb att skriva om speciellt Apple- nyheter och jag anser inte att det är så farligt som du målar upp det.

3 gillningar

Jag skriver åsikt och påståenden. Du får sedan avgöra om du tycker det jag säger verkar troligt, alternativt får du själv undersöka hur det ligger till. Ganska enkelt i detta fallet. Jag tänker inte lägga ner tiden för att servera dig.

Jag tycker själv att denna releasen är oerhört svag och efter allt jag har läst sedan den släpptes så är jag knappast ensam om den åsikten. Så många artiklar på så många olika siter gällande just problem efter en iOS-uppdatering kan jag inte minnas när jag såg senast. En nedåtgående kurva för Apples mjukvaruuppdateringar har tidigare diskuterats på 99mac och konsensus där var att det tyvärr var så, vilket jag håller med om.

Ja det blir ju stökigt att bevisa saker med känslor!

2 gillningar

Många av dom “buggar” som folk klagar över har visat sig till slut vara användar relaterat. En funktion som har ändrats,flyttats eller rent utav försvunnit.
Så snacket att denna release skulle vara en katastrof är något som alarmister gillar att slänga sig med.

Ja mail buggen är envis och konstigt att dom inte fått bukt med.

3 gillningar

Det är ju väldigt tacksamt att skriva negativt vad Apple gör och inte gör.

Jag har aldrig ämnat att bevisa något utan det är du som påstår att jag ska bevisa något. Jag beskriver mina egna uppfattningar och erfarenheter efter uppdateringen, samt de jag har tagit del av i diverse nyhetsartiklar och andra forum.

För övrigt kan jag tycka att om The Verge och Daring Fireball konstaterar samma sak så ligger det nog något i det.

Det är väl snarare så att du baserar dina påståenden på sådant du har läst mer än upplevt själv med tanke på att du själv bara hittat tre buggar. Varav en har mer med optimering än bugg att göra.

Men tror inte vi kommer så mycket längre, jag hoppas du kan börja använda din telefon igen när 13.1 kommer.

1 gillning

Nä, vi kommer inte längre eftersom du inte läser innantill. Ska jag verkligen behöva citera?

“Ett flertal till som jag har stött på men hunnit glömma”.

Du kommer istället med påståenden om saker jag ska ha sagt som inte stämmer, snöar in dig på “tre buggar” och väljer att inte läsa resten, detta som dessutom bara är mina upplevelser och sätter skygglapparna på för massor av andra användares upplevelser som går att läsa runt om.

Jag ska forma en mening som du gör då: Du säger att det absolut inte finns några buggar med iOS 13 utöver mail-appen, alla som påstår motsatsen har fel. De har inbillat sig sina egna upplevelser.

Men ja, vi avslutar här.

Jag upplever i princip aldrig buggar i iOS, har varit early adopter sedan 3Gs (2010).
Antingen är jag dum i huvudet som inte hittar buggarna eller så har jag bara tur.
Vissa tidningar slår ju på stora trumman om alla buggar varje gång ett iOS kommer ut, aldrig upplevt någon av dessa.

3 gillningar

Nä allt jag säger är att du gör en höna av en fjäder :slight_smile: Topp så gör vi!

3 gillningar

Nej det är lite så jag känner ovan! Slår på trumman men kommer på tre exempel.

Du slutar inte sparka nedåt, stödd av felaktiga påståenden. Försök till att förlöjliga mina åsikter i svar till någon annan, detta efter att du sagt att diskussionen skulle läggas ner. Vuxet.

Jag sparkar inte nedåt, har svårt att argumentera när det bara är känslor och väldigt lite fakta. Fakta som du säger finns men inte minns eller att jag ska Googla. Du får gärna visa att denna release är värre än iOS 11 som var katastrof, men du viftar bara bort det,.

3 gillningar

Men snälla nån @Marcus_Attefors , det är DU som hela tiden relaterar till iOS 11-releasen. Jag har aldrig någonsin gjort det, inte någonstans har jag nämnt det. Det är bara du som tjatar om iOS 11, inte jag.

Att som komma överens om att lägga ner diskussionen, för att i andetaget efter skriva till annan användare (inte ens till mig) med nedlåtande pikar till mina åsikter. Dessutom refererade användaren bjorsi inte till mina kommentarer men du väljer att i ditt svar till honom att blanda in mina. Svagt.

IOS 13 ger problem med populära mobilspel

Den senaste versionen av Apples mobila operativsystem – IOS 13 – ställer till det en del för den som vill spela vissa spel, bland annat populära titlar som PUBG och Fortnite. Det rapporterar sajten Cult of Mac. Anledningen är att den nya geststyrningen i IOS 13 gör att en textredigerare dyker upp när spelarna rör vid skärmen med tre fingrar, något som förstås stör spelupplevelsen. Utvecklarna bakom PUBG har till och med avrått användarna från att uppdatera till IOS 13 till dess att man hittat en lösning på problemet.

1 gillning

Fel, du skrev (och jag har redan citerat dig en gång) att det är den värsta releasen på väldigt länge.

“Det är ju numera ett väldokumenterat faktum att det har varit en av de svagaste releaserna på väldigt länge”

Därav drar jag upp iOS 11 då jag förutsätter att du tycker denna är värre än 11 med tanke på hur du skriver.

Edit: det här blir mitt sista inlägg om saken.

2 gillningar

Korrekt: Sämsta uppdateringen på väldigt länge.
Felaktigt: Att jag jag skulle ha gjort någon jämförelse med iOS 11.

Ska du komma med påståenden om vad någon har skrivit så får du se till att du inte hittar på saker. Du verkar dessutom utgå från, av någon märklig anledning, att jag syftar på major-versioner. Det har jag heller aldrig påstått.

Bra om det denna gången är ditt sista inlägg om saken, inte snyggt agerat tidigare.

Den som har skött detta snyggt är verkligen Marcus. Du däremot.

Detta är verkligen inte det sämsta iOS släppet.

3 gillningar