Allt du behöver veta om iOS 13

Nej, fy fasen om man yttrar sina åsikter. Det vill vi ju verkligen inte veta av.

För övrigt håller jag med dig, det är inte den sämsta uppdateringen som har släppts.

Ingen som har sagt att du inte får yttra din åsikt. Citera var och när någon har påstått detta

Nja, det var ett sarkastiskt uttryck då du insinuerade att jag skulle ha skött något “mindre snyggt” än Markus när det enda jag har gjort var att just uttrycka mina åsikter om uppdateringen.

Var inte så bokstavligt menat, ber om ursäkt för att jag var lite otydlig :slight_smile:

1 gillning

Jag lider inte av några störande buggar på 13. En app frös en gång och ev frös Safari en gång men det kan lika gärna vara jag som inte vet hur vissa saker fungerar i Safari när man spelar ett videoklipp.

Vad är de värsta buggarna? Mail skriver ni om, men hos mig rullar det på.

1 gillning

De buggar jag upplever ligger tredjepartsappar.

Jaja, snart kan vi diskutera nya buggar dessutom, som kommer iOS 13.1 och iPadOS :wink:

TECH

IOS-bugg medger loggning av tangentbordsdata

Apple har gått ut och varnat IOS-användarna för en bugg i nya IOS 13 som gör det möjligt för en potentiell förövare att till exempel logga knapptryckningar via tredjeparts-tangentbord. Det hela gäller tredjepartslösningar som ber om ”full tillgång”, vilket innebär att apparna kan kommunicera med andra appar eller skaffa sig internettillgång för vissa funktioner (till exempel stavningskontroll). Normalt sett krävs att man godkänner full tillgång, men den nyupptäckta buggen gör det möjligt för apparna att få det även utan medgivande.

Apple har inte kommenterat saken närmare, men uppger att buggen ska åtgärdas med en kommande uppdatering.

Apple har kommenterat.

https://support.apple.com/en-us/HT210613

1 gillning

SwiftKey är ju ett sånt tangentbord. Men läser man Apples text så står det att tangentbord kan få full access även om man inte tillåter det. SwiftKey tillåter man full access på. Svenska texten ovan är ju en fabriciering alternativt att den som skrivit texten inte förstår innebörden av Apples text

Upptäcker att batterihälofunktionen(?) verkar fungera. Kolla hur laddningen planar ut för att sedan toppa just innan larmet går igång.

1 gillning

24 h

10dygn

Mycket musik är det…

1 gillning

Japp :heart_eyes:, så bra !!!

1 gillning

Kollade telefonen nu på morgonen. Samma finnas kurva…:heart_eyes:

1 gillning

Ganska smart skulle ha säga !

Håller helt med. Finns flera intressanta vinklar här. Dels sa ju apple att telefonen skulle använda maskininlärning, men det räcker nog långt med att använda alarmet. Dels har det ju pågått en intensiv debatt om hur man ska ladda sin telefon. Många har sagt att det är bara att ladda,. Telefonen sköter resten. Nu visar det sig att de som inte riktigt litade på telefonens förmåga hade rätt. Jag blir inte irriterad över sådant, jag blir mer glad att utvecklingen tagit ett steg framåt.

Känns som att Facebookappen drar mycket ström införhållande till användningen. :thinking:

1 gillning

Är nog för att den jobbar i bakgrunden, så upptäckte jag att Klarna appen gjorde när jag inte loggat ur den och dödat den

Troligen är det så, även om den säger 12min bara