Apple Pay – rykten och förhoppningar

Använder det oerhört på pålitliga Finska bensinbolaget, st1:s kreditkort som är kopplat till Apple Pay.

En länk i bekräftelsemejlet med avtal och villkor gick till en “404 Sivua ei löydetty”.
Kändes pålitlig och bra :grimacing:.

Efter ett och ett halvt år så funkar det fortfarande fint.

Nope bara lägga klocka mot och så är det klart. Men innan du lägger klockan mot så dubbelklickar du på sidoknappen på klockan%

1 gillning

Märkligt vad olika man kan tycka. Jag tycker det är rejält mycket smidigare även i butik. Speciellt med klockan. Den sitter ju redan på armen. Ingen plånbok som ska fram, kort som ska upp, stoppas i terminalen, slå kod och så tillbaka med kortet i plånboken och plånboken i fickan. Att bara lägga klockan mot terminalen och så PIP en sekund senare är det klart. Såå mycket enklare tycker jag.

3 gillningar

+1. Det är ju som natt och dag…

1 gillning

Håller tummarna för att SEB ska haka på - men känns tyvärr inte som om storbankerna kommer överens med Apple…

Mycket teknik bakom där som inte lirar ännu men det kommer!

Varför vänta? Det finns Nordea som bank och flera andra aktörer som erbjuder Apple Pay. Bara att haka på, för den som vill.

Själv skaffade jag ett Nordea-konto direkt efter att de började erbjuda Apple Pay.

Jag skaffade klarna-kortet när de gick ut med att de stödjer apple pay. Sade för någon månad sedan upp mitt betalkort på Swedbank (där jag har alla övriga tjänster) och använder enbart klarna-kortet för betalning. Gött att slippa kortavgift

3 gillningar

Samma här, fast har kvar Swedbank kortet.

Har Klarna fixat så att det står mer än Klarna på bankens kontoutdrag vid ApplePay köp?

1 gillning

Nää …

1 gillning

Jag trodde jag skulle störa mig på det men i praktiken har det blivit ett icke-problem. Jag handlar allt med Klarna/Apple Pay numera (så länge butiken accepterar blipp) vilket gör att Klarna-appen ersatt min bankapp om jag i efterhand vill se en lista över vad jag köpt.

2 gillningar

Problemet för mig med det där är att alla ekonomiappar kraschar och samlar inte upp data :-/

2 gillningar

Varför kör du såna appar?

Inget som stör mig heller… Känner lite så att man kan ju som sagt gå in i klarna appen och kolla… :+1:t2::money_with_wings:

1 gillning

Sadistiskt beteende tror jag, den visar vad jag har köpt o h för hur mycket och kategoriserar upp allt etc etc.

1 gillning

Men de har man ju i Swedbank appen?

Exakt, och varje köp som görs med klarna blir inte kategoriserat så allt fallerar :frowning:

2 gillningar

Men då finns de la i klarna appen :thinking:

1 gillning

I-land? :wink: