Esim hos Tele2

Vi får killgissa vidare!

Störande är det iallafall, när man vet vad man kan få ut… Hemma får jag ut 150mbit med Tele2, och runt 80-90 med Telia kortet, så man vill ju gärna få bra speed med båda igång…

MIMO teorin tycker jag är kass! haha

För många dock i år…

Håller mää :two_men_holding_hands:

Varför skulle det inte få vara kvar? :slight_smile:

Varför borde inte den mätningen skett? Båda resultaten var ju lägre hastigheter än jag fick med och utan dual-sim aktivt.

Skriver du till mig nu? Tror isåfall du missförstått något jag skrivit tidigare. Eller så är jag väldigt trött nu, men jag förstår inte vad du skriver.

Du påstod att @Mathias_Severyd bröt mot naturlagarna när han fick runt 100 Mbit i båda mätningarna. Jag får över 150 Mbit med dual-sim och över 250 Mbit med ett sim aktiverat. Ifrågasatte påståendet med naturlagarna.

Då förstår jag. Uttryckte mig kanske slarvigt. Det var i kontext av att det tidigare i tråden förts i bevis att det inte går att få lika hög hastighet med båda SIM aktiva som med enbart ett aktivt.

Jag har själv mätt upp över 200 Mbit/s med min iPhone Xs vid ett antal tillfällen så det är fullt möjligt, som du skriver.

Kontan enligt mig e ju att som båda AB delar på krämen … då e ja amatör o kan ju ej mäta med proffs ”mätare” , men ja trodde verkligen inte detta …

Tror att jag är något på spåren nu:

När jag använder ett sim-kort lägger sig min iPhone XS Max på frekvensband 7 (2600 MHz).

När jag aktiverar dual-sim lägger den sig på frekvensband 8 (900 MHz) och frekvensband 3 (1800 MHz).

Jag har både e-sim och fysiskt sim-kort från Telenor.

Hur ser det ut för er? Ring upp *3001#12345#*för att komma in i Field Test Mode. Sedan LTE > LTE Neigbor Cell Meas.

Så ser de ut hos mig telenor / Telia

Gissar att du inte bor i någon av storstäderna med tanke på frekvensbanden.

men va säger detta? mer en att de suger… haha

Tvärtom typ liten stad / lindesberg norr om Örebro …

Trist kommentar när man försöker komma med något konstruktivt. Vad tillför du själv till den här diskussionen?

Får väl be om ursäkt då, men detta säger mig 0 och ingenting… Du får gärna utveckla vad detta betyder?

@zop och @Mathias_Severyd ta nu i hand och sjung we shall overcome!

:heart: