Ett indonesiskt par döpte sitt barn till Google

Från sajten:
Ett indonesiskt par döpte sitt barn till Google | Teknikveckan


image

Det är populärt att döpa sin barn efter karaktärer i filmer och TV-serier men det är inte lika vanligt att bli döpt efter ett av världens största tech-företag.

Ett par nykläckta föräldrar i Indonesien har valt att döpa sin nyfödda son till Google. Barnet fick inga mellannamn och inte heller något efternamn. Paret har berättat att Google har hjälpt så många människor runt om i världen och nu hoppas de att deras son Google ska göra samma sak. Det var dock inte ett självklart val för föräldrarna att välja just Google utan namn som iPhone, iOS, Windows och Microsoft var också med på listan över potentiella namn.

Via UberGizmo

Det finns en del som heter Apple i Sverige, vissa i förnamn och andra i mellannamn eller efternamn.

1 gillning

Finns en iOS (Ios) bosatt i Ullared, vilket kanske kan glädja @Sevis.

2 gillningar

Hahaha!

Något av dinna barn måste ju heta Apple, Tim eller Cock i mellannamn?

Inte än, men det är väl aldrig för sent att döpa om barnen?

Det hoppas jag för de stackare som döps till Liam osv :stuck_out_tongue:

Jag känner ingen Liam men vad är det för fel på det?

Det är ett klassiskt WT-namn. Samma klass som namn som slutar på Y,

edit: Kevin, den är nog värst dock

Men Liam Neeson och Hemsworth är väl inte WT?

De är inte svenskar

Ah men om jag döper min unge till Liam och flyttar är jag safe då? Eller måste jag köra till norska gränsen när det är dags att föda eller liknande för att det inte ska vara WT?

Du är från Sollentuna och har tatueringar, sorry maccan, det är kört för dig :wink:
edit: Och tror jag sett dig i ett wife-beater linne på facebook också :stuck_out_tongue:

:heart:

1 gillning

Cock är väl lite elakt! Ligger ju i samma kategori dom Dick…

Richard Johnson är ett bra namn att döpa någon till om man bor i engelspråkigt land

Hehe, Ullared känns 200 procent som Apple-folk :slight_smile:

Det blir väl ett problem när de ska kalla på barnet och kör med Google Home därhemma…Hey Google!

2 gillningar

Är bekant med flera som döpt sin hund till Siri. Ingen av dem använder iPhone.

1 gillning

Tänkte säga detsamma men kom på hundnamnet var Iris. :joy: