Funderingar på portabel SSD

Problemet är nog att dom gjort sitt. Alltså inget fel på SSDn. Jag ska inte köra billiga SSD till det jag gör. Dom klarar inte av det.

Jag har haft lite olika hårddiskar och de enda som gått sönder har varit WD. Nu kör jag Samsung SSD som verkar funka bra.

Börjat gå över på Samsung också. Mina NVMe SSDs är Samsung. Har även några Samsung 860 EVO i lite olika storlekar. Bra skit!

Jag har en sånhär i varje server typ:

Vissa har flera SSD dock.

Kör 2 Samsung EVO i den stationära datorn 500GB till OS & program & 2TB till foto lagring.

Det är ju som med allt, lite billigare grejor för det som inte är så viktigt och högre klass/pris för det man inte vill ska fallera etc… :slight_smile:

Jo, Samsung har fått bra kritik dom senaste åren för sina SSD.
Blir nog en SSD på 4TB eller större från dom senare…

Dom här är inte så dumma när man pillar med diskar heller:

Har ett par av dom. Kostar dock 5-6 hundra styck. Passar till både 2.5" och 3.5". Klarar av att klona utan dator. Så bara köra på ett par stycken när man pillar med backup m.m.

1 gillning

Nice… från var?

Det var ju nära och bra :slight_smile:

1 gillning

Köpte en sån för några veckor sen när jag skulle gå igenom alla min gamla och överblivna HHD:n, super bra…

I dagarna kom min BackBlaze backup över 6TB-strecket…

Vilka HDD:n till NAS/DAS ska man köpa idag, har alltid haft en blandad kompott och sällan nån HDD har pajat, iaf ingen av dom 4TB jag har idag.

Mina WD-Red har aldrig strulat, men va ett tag sen jag kollade marknaden på 6-12TB.
Så vilket märke går man på idag?