Machoserier/filmer

Om du vore en kvinna skulle du tycka samma?

Absolut! Hade gärna sett fler filmer om starka kvinnor ur historien.
Men de serier som @calinou nämner tycker jag är riktigt bra serier och speglar så som det var och kulturen då. Tänk att göra om Dexter för att det är fel att mörda. Man måste skilja på verklighet och fiktion. :smiley:

Vad menar du egentligen med starka kvinnor?

Skojar du med mig? Vet du verkligen inte vad jag menar?

Vet riktigt inte hur jag ska svara dig för att du inte ska bli kränkt och påstå att jag hånar dig.
Men om man inte kan förstå att om man gör en serie/film om hur verkligheten är och inte tar med alla saker som existerar i samhället så ska man kanske sluta titta överhuvudtaget.
Sen så svarade du inte på min fråga

Kulturen då? :smile: Tycker att det går alldeles för sakta framåt i många avseende.
The Crown tycker jag var bra och hoppas att det blir fler av den genren.

Sett Homeland om en bipolär kvinnlig CIA agent?

1 gillning

Har sett Homeland. Just den typen av “starka” kvinnoroller eftersträvar jag att det finns fler sådana serier.

Det är nog den enda jag kommer på. Outlander handlar om en brittisk fältsköterska som är rätt självständig. Dock visar hon brösten i nästan varje avsnitt dock i början så det kanske inte är något för dig. Fast hennes manliga motspelare visar ju stjärten lika ofta :slight_smile:

Eller Sarah Connor chronicles, det är ju Sarah Connor lixom

Det finns massor. Varför tittar du inte på serier med starka kvinnor? Verkar ju konstigt att titta på sånt man inte gillar.

Det finns ett mått jag inte mins namnet på just nu, det går ut på att filmen måste ha minst två kvinnor som pratar med varandra och samtalet får inte vara om en man. Tydligen väldigt många filmer och serier som inte når upp till detta :slight_smile:

Precis som verkligheten alltså. :smile:

Sex med underkläder på funkar ju icke :slight_smile:

Edit: bubblan är CP så ovan kan vara svar på fel inlägg :slight_smile:

Två väldigt bra serier med kvinnliga huvudroll är The marvellous mrs. Maisel och Fleabag. Båda på Amazon Prime

1 gillning

Kom på en till Fear the walking dead har många starka kvinnor

Bechdel-testet

1 gillning

Tack!

Eller vanliga Walking Dead.

1 gillning

Du kan ju alltid prata nedvärderande om hennes kön :joy: