Machoserier/filmer

Tack för tipset men då har vi inte samma smak…pga Fleabag är det värsta jag har sett. Har tvingat mig igenom 2 avsnitt. Till råga på allt är det en kvinna som har regisserat serien. Det ser inte lovande ut att hon kommer att regissera nästa Bond-Filmen.

Men nu pratar vi ju filmer/serier?!

Inte serier men Collete är en bra film om en stark kvinna. Sedan en bakfylleaction om en kvinna som heter Revenge.

Chernobyl har en stark kvinnoroll i forskaren Ulana Khomyuk spelad av Emily Watson. Emily Watsons roll I Equilibrium är för övrigt riktigt bra

1 gillning

Tack för tipsen! dessa har jag inte sett. Dessutom är Emily Watson är en av mina favoriter skådespelerska.

Vad menar du?

Hon har dock inte huvudroll i Chernobyl vill jag bara påpeka. Men riktigt bra serie. Edit: revenge är filmen jag menar, såg att det fanns serie :slight_smile:

Kulturen i serien är så som den var då. Vi kan tyvärr inte ändra gistorien. Och det är väl serier och filmer vi diskuterar.
Kulturen nu är en helt annan diskussion. Där får du starta en ny tråd om du vill diskutera att den hår för långsamt framåt

Det tror jag inte att det är filmen Revenge du rekommenderar.

Filmen, det handlar om en ytlig diva som utvecklas till en självständig predator. 8.0 metascore. Grymt bra girl power rulle

1 gillning

För att besvara på din fråga. Du har nog rätt i att man kan benämna detta som en gangster"kultur". Det är bara att det klingar konstigt för mig ihop med “kultur”.

Men eftersom det är fiktion så kan dom brodera hur mycket som helst.

Kan verkligen rekommendera denna som går på Amazon Prime.
Underbara karaktärer!:+1:t3:

1 gillning

Fast det hade ju försämrat serierna att förvränga hur det såg ut om man vill ha en verklighetstrogen serie…
Breaking Bad utan droger för att det är olagligt och dåligt, ett Dexter utan mord. Madmen som utspelar sig på 60-talet med en PK-syn á la 2019?
Nej skärpning nu.

Precis. Det har inte hänt mycket sedan Tarzan och Rambo.

Som sagt. Starta ny tråd om du vill diskutera det. Nu diskuterar vi serier och film. Skilj på de två.

Jag menar Tarzan- och Rambofilmen

Men vad förväntar du dig av sånna filmer? Vill du inte se en machofilm - titta inte på Tarzan och Rambo!

Kan man göra så?

Det är den korrekta benämningen

Varför tar du åt dig?