Nu blev jag riktigt orolig

Vi har ju en tråd för när man blir riktigt sur och glad men oroliga själar måste vi ju också belysa!

Frugan råkade gå på en bluff på Marketplace och skrev in sitt kontokort på ett ställe. Som tur var kom hon på det direkt och flyttade alla pengar på kontot och spärrade kortet och väntar på ett nytt men det är inte det som gör mig orolig.

Hon hade IKEA inplanerat idag och eftersom jag kör Apple Pay fick hon mitt fysiska kort med sig. Hon ska alltså spendera dagen på IKEA med mitt kort och det gör mig orolig, väldigt orolig.

5 gillningar

Ajaj, du är en modig man @Marcus_Attefors , vi känner med dig och försök att inte tänka på vad som är det värsta som kan hända. Hon kommer komma hem nöjd och glad och som du vet, Happy Wife, Happy Life

Hon ”råkade”, det är din fru som satt upp en trestegs-bluff mot dig :upside_down_face:

Nu har hon anlänt och bilderna börjar hagla in.

2 gillningar

Inte bara tänker hon ruinera dig. Hon håller dig även fången hela lördagen då du ska leka rörmokare, skruva ihop saker, bära ut saker, köra till tippen, osv

Är inte 99% på marketplace bluff? Sjukt mycket oseriöst där.

Hoppas att du fick rejäl skatteåterbäring, det låter som det kan behövas efter det där :smiley:

Är det internationella kvinnodagen så är det :blush:

1 gillning

Inte jag som är orolig men de anställda på bolaget borde vara det med min nya "tjänst".

Känns som att denna tråden är gjord för mig haha, är alltid orolig.

1 gillning

Du är välkommen! Oron är fri här!

1 gillning

Jag är lite orolig för hur min nuvarande chef ska ta det när jag går och säger upp mig på tisdag. Tycker sånt är jobbigt.

3 gillningar

Ja det där är lite som att dumpa någon haha.

Här har man inget att göra. :rofl::rofl:

Faktiskt lite så. Svårt att göra det på ett snyggt sätt utan att någon blir besviken.

1 gillning

Jag trodde det ingick i löneförhandlingen att man var tydlig mot chefen att man sökte annat jobb så han hade en chans att kontra.

Det är en svår avvägning det där, ponera att det inte hade gått bra på intervjun och man inte blir erbjuden ett jobb. Då kommer din nuvarande arbetsgivare garanterat se på dig på ett annat sätt framöver och hela tiden ha i bakhuvudet att man kanske vill någon annanstans.

1 gillning

Tror inte för ett ögonblick att min nuvarande arbetsgivare skulle lämna ett kontringserbjudande på samma belopp som jag får på nya jobbet, handlar ändå om en löneökning på 10k. Sen har det varit nedskärningar på mitt nuvarande jobb så tre kollegor har fått gå. Därav känns det inte så kul att vara kvar heller. Sen som du säger, så säger man aldrig upp sig innan man har något nytt påskrivet.

2 gillningar

Med tanke på att när man går på IKEA för att bara köpa servetter så är det jäkligt dyra sådana. Kostar oftast minst 3000 :grinning:

Nja. Kanske. Jag har sålt väldigt mycket där bara på sista tiden. Visst, många som svarar verkar vara vara fejk men det har gått bra köpa har jag inte gjort många gånger.
Brukar skriva nåt i stil med smidig affär prioriteras etc, var en tydlig skillnad på svarsfrekvensen förening efter införandet av sådan text. Men vissa konton ignorerar man bara.

100% av AirPods och AirPods PRO i nya förpackningar är nog fejk.

Har tyvärr haft riktigt dåligt på förra jobbet så jag sa upp mig utan att ha nåt annat. Men hade visserligen varit på intervjuer.
Var länge på väg att säga upp mig men drog mig lite pga pandemi och att jag inte ville ha panik och ta ett jobb som inte känns bra.

Frun gjorde det några år före mig. Sa upp sig på stående fot vid ett möte när hon fick nog. :muscle:

3 gillningar