Apple-uppdateringar (2019–2020)

Bara nya bildredigeringsverktygen och kunna editera video vägde ju upp för att installera betan! kan leva utan Kivra om jag får dessa verktyg :slight_smile:

1 gillning

Håller med, nya bilder appen är riktigt nice!

Kommer det komma något smidigt sätt att rensa stora filer i iMessage i iOS13? Lokalt på div enheter, iPhone, iMac, MBP mm så tar det ca 1-2gb. Men på iCloud ligger det på ca 15gb. Någon som vet något smidigt sätt rensa? Utan att tabort en hel conversation. Tar jag bort alla filer/bilder från iMessage på datorn så tar jag bara bort den lokal delen, div ca 1gb. :thinking:

Jag får packa ner min ATV4 från sovrummet, till tvOS inte är beta längre. Inte mycket som fungerar nu. Fick ett par felmeddelanden (se ovan) och har därför en “bricka” på Inställnings-ikonen, som jag inte blev av med. Sedan fungerar inte Com Hem-appen, Viaplay-appen, SVT Play-appen utav de som jag använder mycket. UR Play fungerar inte heller.

C More, Netflix fungerar, HBO också, har jag för mig.

Packar ner den och kör på den icke uppdaterade ATV4K som jag har i vardagsrummet.

Bara återställa den till 12.3, hur enkelt som helst… :+1:t2:

1 gillning

Uppdatera :slight_smile:

Men förbaskat! Dom har ändrat tillbaka bakgrundsfärgen i mappar till grått igen i beta dev 7 :frowning:

Funkar igen i senaste Dev betan (7).

Det verkar som många haft problem med betan på tvOS. För mig har den funkat helt okej. Alla streaming-appar har funkat. den har bara varit lite seg ibland att reagera på input från fjärrkontrollen.

2 gillningar

SVT Play fungerade inte för mig (fungerar igen nu) och Viaplay har kraschat några gånger.

Ser att du lagt upp teknikveckan på paddan. Fungerar det smärtfritt att underhålla en sida på en padda iom 13? Tänker alltid desktop mode i safari tex.

Japp det funkar faktiskt väldigt bra!

Kul! Kör du bara Safari eller kod och ftp också?

Bara safari!

Är det någon som har problem med Smart Keyboard och iPadOS? Jag har inte lyckats få det att fungera sen ett par versioner tillbaka, bara onscreen-keyboard som poppar upp.

Fungerar fint för mig! PB6. (Har fungerat hela tiden, fast ibland fick man ta av tangentbordet och sätta på det igen)

Mysko, jag har testat allt jag har googlat fram, inget funkar. Får väl avvakta tills skarpa versionen kommer. Om det inte är fel på tangentbordet (hemska tanke)…

3 gillningar

3 gillningar

Även publik beta 7 ute!

2 gillningar