Teknikveckan frågar – vad ska du göra under påskledigheten?

Från sajten:
image

Påsken är här och det bjuds på lite ledighet för de flesta och även fast vädret inte är det bästa så glider nog påskölen och ett påskägg ned i strupen ändå.

Påsken är en av de märkligaste högtiderna vi har, vi fyller påskägg med godis och tutar i barnen att påskharen har gömt dem. Traditionen med just ägg kommer från när Sverige var ett katolskt land och under fastan var ägg strikt förbjudet att äta och när fastan var över vid påsk så åts det ägg som aldrig förr. De flesta av oss är nog helt ärligt bara tacksamma för lite återhämtning med familj och vänner och återigen få duka fram julmaten på bordet.

Så dagens fråga till er är vad ni kommer att göra i påsk? Blir det att vara hemma och kolla ikapp lite serier eller ska du resa iväg och göra något roligt? Lämna en kommentar i vårt forum. Många av oss på redaktionen passar på att vila upp oss och hänga med familjen och så klart även spela lite Helldivers II. Glad påsk på er alla från oss på redaktionen!

2 gillningar

Det skall komma en decimeter snö de närmaste dygnet, dessutom blåser det ordentligt så jag stannar nog inne med lite gott att dricka och äta.

4 gillningar

En lugn start eftersom frun och dottern är i Stockholm några dagar men kommer hem imorgon påskafton. Idag blir det bio och Dune på maxad IMAX. Superpepp!

Sedan på måndag åker dottern och jag till London. Det kommer bli fantastiskt att åka tillbaka (har typ inte varit där på 30 år) till denna stad som betytt så mycket för mig i min ungdom då jag åkte dit väldigt ofta och även bodde där 6 månader. Att få visa dottern mitt London även om hon också har grejer planerat. Det kommer nog bli lite känslomässigt men fantastiskt kul.

9 gillningar

firar påsk idag , jobbar sen 7 dagar på raken

4 gillningar

Äta ägg och dricka ohemula mängder påskmust innan den försvinner tills nästa jul…

3 gillningar

Ta en kall pilsner och titta på när Johan Glans förklarar påsken. :hatching_chick:

3 gillningar

Tradition sedan över 20 år att åka till sommarstället över påsken. Påskmiddag ikväll med hela gänget :blush:

4 gillningar

Inledde påskhelgen med att bära en blodtrycksmätare i 24 timmar. Är nu officiellt en gubbe.

10 gillningar

Slöa, äta, dricka och träffa folk däremellan. Älskar påsken, lagom många dagar för att man ska hinna allt det där. :hatching_chick:

4 gillningar


Påsk Mat

6 gillningar

Till frukost? :sweat_smile:

Vad är det för konstigt med det? :joy::joy:

Ja du sen vaknar man mitt i natten och slangen har lossnat. :joy: Hoppas du får normala resultat.

Hittade ett bra sätt att hänga apparaten ovanför huvudkudden så slangen störde inte. Fick några error i bilen på vägen till lantstället men då mätte den igen fem minuter senare varje gång.

1 gillning

Så ser en av tallrikarna ut på påskfrukosten hos oss. Eller först silltallrik, sedan kallskuret och till sist lite varmt..:star_struck:. Till det dricker man 1 liter Påskmust..:heart_eyes: Ping @Roger_Eriksson2

I år firar jag födelsedagen och påskafton samtidigt.

15 gillningar

Grattis!

Grattis..:clinking_glasses:

Grattis. :birthday:

Grattis! :balloon:

Fint att dela namn med en låt av Eldkvarn.

1 gillning