Teknikveckan frågar – vad ska du göra under påskledigheten?

Idag blev det historielektion för dottern.
Portobello Road och Notting Hill stod bland annat på schemat. Då passade jag på att visa henne platsen farsan såg Wu-Tang Clan 1993 under Notting Hill Carneval. Wu-Tang Clan hade precis släppt sitt debutalbum och dom var i London och gjorde ett kort framträdande med några låtar. Det var trångt och stökigt En kompis i vårat sällskap fick en flaska i huvudet som kom flygandes helt plötsligt.


Sedan begav vi oss ut till Brixton för ytterligare historiska platser och berättelser.:sweat_smile:

7 gillningar

brixton academy, trancecentral, outherworld var några ställen ja spelade på och besökte flitigt slutet på 90 talet o en bit in i 00 , vilka tider ujuju !!!

4 gillningar

the fridge oxå för tusan !!! :heart_eyes:

1 gillning

På Brixton Academy har man sett en del artister.
Det är tyvärr inte riktigt samma ställe som det var förr i tiden. Har genomgått en renovering och heter nu O2 Academy och det är mest rock och pop akter som spelar där. Tiderna förändras på gott och ont.

1 gillning

japp de hade ja koll på , inga av dom andra ställena ovan finns kvar heller tyvär , finns nya fräscha, inte som förr när de var musiken som kom i första hand :innocent:

1 gillning

Nottingham Hill och Portobello Road är så härligt område. Hustrun bodde där när vi träffades. Helt fantastiskt att ha det området som ”sitt” under en period.

Edit: tog bort svampen..:sunglasses:

1 gillning

Ja. The Fridge stängde väl igen runt 2010.
Fanns även ett ställe som hette The Vox i Brixton.
Och jag kommer speciellt ihåg detta event som hade en galen line-up. Alla utan Bim Sherman är fortfarande aktiva. Those where the days!

Jag hängde här mest under åren 90-95. Då kunde man åka båt billigt från Göteborg till Harwich och sedan ta tåget till London.
Bara varit här i två dagar men så mycket minnen som kommer tillbaka och hur mycket man fortfarande kommer ihåg. Många ställen är sig lika och tunnelbanan kan jag fortfarande nästan utantill efter 30 år.

1 gillning

Låter ju spännande!:sweat_smile::joy:

Haha, ska man skylla på autocorrect eller att AI snarare vet vad som borde stå..? :sweat_smile:

åhhh nu måste ja oxå plocka fram flyerslådan :heart_eyes::mechanical_arm:


Påsk Buffe i Lördags

3 gillningar