Vem Ă€r ni? đŸ€”

Yes, bodde uppe i backen pÄ SkyttevÀgen lÀnge, har Ànnu ett varmgarage dÀr. Har faktiskt en gÄng rullat min trasiga Micra frÄn garaget ner till Meca som fick fixa nÄgot innan jag körde över gatan till besiktningen :smile:

Hahaha underbart!

Hej!

Kom precis pÄ att jag nog inte har skrivit hÀr :slight_smile:

Björn heter jag, Malmöit sedan födseln och bor fortfarande i Malmö. Teknikintresserad sedan barnsben, allt frÄn dÄtidens C64 och senare BBS:er till nutidens hemautomatik och Apple-produkter. Följer MFF sedan barnsben och har blivit rekommenderad Bubblan nu nÀr 99.se tillslut nÄdde vÀgs Ànde, dÀr man varit aktiv i ett drygt decennium.

Ser fram emot vad Bubblan kan ge och vad jag kan bidra med :slight_smile:

3 gillningar

Tack för att du hittat hit ”igen”. Hoppas Ă€ndĂ„ att 99 överlever pĂ„ ngt sĂ€tt. Lever pĂ„ hoppet.

2 gillningar

VÀlkommen! Vi trÀffades nog aldrig men jag var konsultchef nÀr du var och hÀrjade pÄ Kullander :wink:

VĂ€lkommen till forumet!

Haha, sÄ du kÀnner till nÀr jag var dÀr o hÀrjade? :smiley:

Jag har t o m en annan koppling pÄ annat hÄll i nutid mot Alexandra som ocksÄ jobbade dÀr vid det tillfÀllet :wink:

Liten stad det hÀr :slight_smile:

1 gillning

Jan heter jag, 49-Ärig bÄtflykting frÄn Finland. Bor i Stockholm sedan 2005.

Datorintresse sedan 80-talet som startade med en zx spectrum. Mobil sedan mitten av 90-talet. Följer hyfsat med teknikutvecklingen i dessa omrÄden.

Största passionen Àr sportfiske, frÀmst havsöring.

Spenderar alldeles för mycket tid med tv-serier och filmer :slight_smile: LÀser en hel del dÄ jag Àr pÄ det humöret men det gÄr i vÄgor.

5 gillningar

VĂ€lkommen!

1 gillning

Kristoffer, 35Ă„r frĂ„n Östersund. Jobbar inom sĂ„gverksindustri och har tvĂ„ vildingar pĂ„ snart tvĂ„ och tio Ă„r :grinning:

Ps kommer frÄn 99.se och söker lite lycka :crazy_face:

3 gillningar

VÀlkommen! Vildingar Àr nice!

1 gillning

Hej! :slight_smile:
Min första forumpost, tidigare medlem pÄ 99 sen 2006.

36 Är, jobbar med fiber och tv Ät bl.a Telenor och ComHem. Bor i UmeÄ med min sambo och spenderar vintrarna i offpisten :smiley:.

4 gillningar

VÀlkommen! UmeÄ Àr hÀrligt! Har varit dÀr en hel del i jobb, oförskÀmt trevligt stÀlle!

1 gillning

Björkpollens huvudstad. :sneezing_face:

1 gillning

PĂ„ 1890 talet lĂ€t Tyggrossisten och miljonĂ€ren Levern Östring som bland annat hade tygaffĂ€r pĂ„ Kornhamstorg i Gamla stan bygga en stor herrgĂ„rd “Nytorps GĂ„rd” högst upp pĂ„ BrunkebergsĂ„sen i Tureberg dĂ€r nu Sjukhuset ligger. NĂ€r Östring dog köpte kommunen stĂ€llet av sönerna som gjorde om herrgĂ„rden till tvĂ„ stora lĂ€genheter som vi fick en av. Det gick husbock i fastigheten sĂ„ man rev den och i stĂ€llet byggde man upp sjukhuset.
Nya Edsberg med FlintlÄsvÀgen blev fÀrdigt för inflyttning i samma veva, sÄ förÀldrarna fick en trea och brorsan och jag fick vÄra första lÀgenheter, varsin etta, nÀra till jobbet pÄ SkÄnskaCement som dÄ lÄg dÀr MalmvÀgen idag ligger.

BrunkebergsÄsen som Àr en rullstensÄs som börjar vid idrottsplatsen vid kÀrleksudden i Norrviken som slutar vid Riksbanken pÄ Brunkebergs Torg blev kÀnd för att dom som bott dÀr dog i cancer för Äsen var och Àr fortfarande full av radon, dÀrför fÄr alla villaÀgare pÄ Äsen gratis ventileringsanlÀggningar. I alla fall pÄ den tiden. Det Àr trevligt med Nostalgitrippar. Nu bor jag pÄ Kungsholmen.

4 gillningar

Kul lÀsning! Speciellt nÀr man kommer frÄn Sollentuna :slight_smile:

1 gillning

Tack.

1 gillning

MacanvĂ€ndare sedan 1987. AnvĂ€nder idag iMac -iPhone X - iPad Pro 12,9” och AppleWatch 4
Varit medlem pÄ 99mac sedan maj 2001 - men nu lÀr det bli slut. Historiskt - optiker i 35 Är - men dÀr ocksÄ slut. AllmÀnt teknikintresserad och om möjligt först med det jag gillar.
Bor i Segeltorp sedan 24 Ă„r tillbaka. Tillhör Stockholm LĂ€n - pĂ„ gott och ont. Gillar ”normala” bilar och byter gĂ€rna.
Lite kort presentation - men ngt i alla fall :nerd_face:

7 gillningar

Jocke. 45 Är. Fyra barn, gift, bor fem mil norr om fjolltrÀsk. Drev en blogg som heter Macpro under 14 Är, numera poddar jag varje vecka med min vÀn Fredrik Björeman, skriver lite i Datormagazin, Àr redaktör för Datormagazin Retro (retrodatorblaska som vi ger ut en gÄng per Är) och skriver ibland pÄ Retrodatorer.se och min egna blogg. Och pÄ Unixpro.se. Driver ett forum pÄ vintagedatorer.se och en Amiga-baserad BBS pÄ deltacity.se.

AnvÀnder Mac, Linux och Windows 10 numera och lÀr sluta anvÀnda Mac helt den dagen min 2015 Ärs 15" Macbook Pro dör. Har alldeles för mÄnga Amigadatorer hemma.

Hatar Android, har inget Facebook-konto.

Har ett VMware-kluster i kÀllaren. Tycker det Àr roligt att renovera huset, mecka med bilen, sÄga motorsÄg och dricka Gin & Tonic.

Fritid Àr ett okÀnt begrepp för mig.

Arbetar som TAM pÄ ett hostingbolag.

Borde sova mer.

6 gillningar