Apple Pay – rykten och förhoppningar

Risk att jag pratar med ett troll fast jag provar, vad krånglar med Revolut?

Både Klarna och Revolut kostar inget så skaffa båda och bedöm själv.

Inget krånglar för mig med Revolut. Men varför använda det framför t.ex. PFC (som har Swish) ?
Revolut har ingen insättningsgaranti.

Alla kan inte skaffa Klarna, har sett många gråta om det i forum.

Vad har det med troll att göra?

Själv har jag Curve, Klarna, PFC. Revolut m.fl.

Jag använder Revolut då de stöder ApplePay, smidigt att betala med klockan och lämna plånboken hemma,

Revolut känns som ett seriöst företag, har ju flera miljoner användare.

Nackdelen med Klarnas kort är att de debiterar med autogiro. Köper jag en Bigmac på måndag så dras pengarna först på onsdag. Lever alltså i en limbovärld ett par dagar.

Sen är det inte riktigt samma kort. På Revolut kan man fylla på pengar från ett kreditkort och tjäna bonus.
Klara debiterar som skrivet med autogiro.
PFC fylls på med Swish.

Använd vad ni vill, fast säg inte att Revolut krånglar. Jag har använt det sen juli utan strul, funkar varje gång.

Ok, då behöver jag inte Revolut, även fast det nog funkar kalas.

Titta nu också på Curve, låter ju fantastiskt att man kan ansluta alla sina bankkonton till samma kort/app, men hur funkar det då med Apple Pay på tex Watch där man bara dubbelklicka på sidoknappen så får man upp förvalta kort.
Hur byter man då till ett annat bankkonto smidigt?

Sen blev jag ju lite fundersam över detta, Crowdfunding??? ser inte rätt ut i min värld:
Curve%20Crowdfunding

Curve stöder inte ApplePay…

Revolut känns som ett seriöst företag. Grattis till din känsla… :smile:

Troll var det ja…

Skippa skiten och kör på Klarna eller PFC. Eller både och.

2 gillningar

Vad har Revolut gjort för ont mot dig? De har ju miljoner användare som är nöja. Google själv…

Man behöver inte vara Revolut kund om man inte vill fast det känns inte bra att snacka skit om dom. Jag chattade med deras kundtjänst mitt i natten, natten mot midsommardagen. Fick hjälp med mitt ärende… har svårt att tro att någon svensk bank hade haft samma öppettider.

.

Inte för att skriva skit om något av valen, men Klarna har 24/7 support på sin chatt via appen eller datorn (webben), och oftast tar det bara någon minut för att dom ska svara, och alltid glatt och bra bemötande, suveränt i min mening, den enda gång det tog lite längre tid var 3-tiden på morgonen och när jag kollade på klockan så skrev jag att jag avslutar pga klockslaget och avsluta chatten. Strax därpå fick jag ett email som beklaga att det inte “funkat”…

Vad har Revolut gjort för dig?

Vad är PFC?

1 gillning

PFC

Har själv kört St1 , klarna , revolut , Amex för att testa olika … när änns egen bank inte stödjer de (ap)

Min summa : St1 helt klart bäst ( då tankar jag där oxå ) e faktura kommer en gång månaden , det är ett kreditkort alla vill inte ha de , alla kan inte ”få” de …

  • Ja säger St1 alla dagar i veckan , puss på er
2 gillningar

1 gillning

bild

En grym kombo… :ok_hand:t2: Swedbank kopplad till klarna så man även får Apple Pay ditt, alla köp under 1000kr dras direkt ifrån kontot… :credit_card:

1 gillning

Alla köp från klarna dras direkt? För mig tar det 3-4 dagar innan pengarna dras från kontot?

1-20 dagar, vem bryr sig… Kollar aldrig Swedbank kontot… :wink:

Har PFC Apple Pay?

Håller med. Vem bryr sig? Loggar folk in hela tiden för att kolla??? :slight_smile:

1 gillning