Apple Pay – rykten och förhoppningar

Nä, men det mest störande är att det dras som en klarna-post, så har man en ekonomiapp som kategoriserar upp alla köp så går allt sönder med klarna :frowning:

2 gillningar

Verkar som det… :man_shrugging:t2:

Vad är det som gör att du tycker att St1 är bäst? Har funderat på att skaffa kort från dem.

E faktura , auto giro om du vill , kostar inget ( om man betalar fakturan på utsatt tid / alt delbetalar me typ 20% ränta )
Ex , har du auto giro på St1 behöver du aldrig göra något me kort inställningar mm …

Amex - funkar ju så där , hade de funkat som visa / Mastercard hade ja lätt bara kört de enbart då ingen annan har samma cashback ( bonus ) som dom inom eu …

Revolut - sätta in pengar i förväg … javisst de funkar ju …

Klarna - en herrans massa inställningar , men sen funkar de kanon oxå :+1:t2:

Mitt val om ja måste ”välja” St1 … men som alltid - i alla bubblor mm mfl - så är ju de man själv har alltid bäst … :man_shrugging:t2::innocent:

3 gillningar

Tack för utförlig post :slight_smile:
Då låter det som ett alternativ om man vill ha ett kreditkort. Gillar inte Klarna som företag. Känns som de alltid vill få in en i en räntefälla.

Får blir Revolut fortsättningsvis då de ger mig Apple Pay för både min norska och min svenska bank.

1 gillning

:+1:t2::+1:t2:- ”alla” e ju gratis … ( o bra ) testa vetja … men ska du ”bara” ha en -och ev tankar på St1 som mig … enkelt val !!!

Tyvärr inte bara att testa. Får ut min lön i Norge så ska jag ha svenskt kreditkort så måste jag skicka anställningsavtal och lönespecar och annat tjorv. I Norge failure det för att jag inte har norskt personnummer. Moment 22…

Aha … men va har du för alt då … revolut ?.. o St1 …

Revolut eller Nordea. Alla andra kräver extra jobb.

:+1:t2:, Nordea har vi ju glömt faktiskt - har du dom som bank ?.. då e ju alt ganska enkelt !

Vet inte, hittar ingen info om Apple Pay på deras hemsida.

Nope och har inte lust att byta. Skulle kunna öppna ett konto där men då kan jag lika gärna har Revolut.

1 gillning

Klarna kräver ju inget extra jobb, bara be dem dra omgående för alla köp så behöver man inte bry sig…

De drsr ju inte omgående :slight_smile:

1 dag efter typ…

Det är väl inte omgående :slight_smile:

För mig tar det 1-2 dagar, alltså en vanlig “bank till bank” transaktion, om inte helgdagar är inom den tiden för då kan det ta längre tid, speciellt långhelgerna…

Samma här … ( Swedbank )

Äsch… lite marginal hit eller ditt… :joy::wink:

1 gillning

Kräver extrajobb om man som jag inte har någon inkomst i Sverige. Då failar kreditansökan och man måste hålla på och skicka in papper som styrker att man har inkomst i ett annat land. Gäller alla kreditkort så samma procedur med t.ex. St1.
Hade det inte varit sånt pyssel så hade jag skaffat ett St1 kort så fort de kom med Apple pay.

1 gillning