Bensin- och dieselbilar kan förbjudas 2030

Kan bara instämma :slightly_smiling_face:

Hade inte girighet/klantighet styrt för mycket 1996 kunde det varit elstolpar överallt nu :grin:

Samsung rules även 2020 :wink:

Haha bara i din värld :wink:
Ser dom som en komponent-tillverkare till min iPhone så är väl kul om dom kommer på bättre komponenter till mig :grin:
Duktig slavsung :smirk:

1 gillning

Och vad är problemet? Att Tesla inte har byggt ut så att alla bilar har en egen SC? Eller kan det vara en kombination att det åligger personen som kör bilen att informera sig om lediga laddare? För den funktionen finns inbyggd i navigatorn. Det säger sig självt att det är inte ekonomiskt försvarbart att bygga ut SC så det finns i överflöd just vid enstaka tillfällen.

Finns många lösningar på det - bland annat kommer vi nog inte ställa så mycket bilar på gatan i framtiden utan vi kommer behöva stå i parkeringshus, om man ens äger bil.

För bilar som rör sig mycket ut på gatan tror jag det kommer finnas laddstolpar i alla möjliga och omöjliga varianter. Se bara lyktstolpen i denna videon.

Jag bryr mig inte om den underliggande problematiken. Om jag är på semester under en högsäsong och behöver lägga till 2 timmar till restid för att ladda bilen så är det värdelöst
Tid är det viktigaste vi har idag :slightly_smiling_face:

Det är en av dom sakerna som är felet med dagens samhälle individer som inte bryr sig utan bara tänker jag jag och jag. Ego kallas det. Ett gott råd. Du borde lära dig en sak av thailändarna. Mai Pen Rai

Tar inte 2 timmar att ladda en elbil längs vägen. Det är det snabbladdare är till för.

Precis, elbilsköparna som snart kommer ångra sig när vägskatter osv tillkommer. Först var det etanol, sen diesel och nu el. Gissa regeringens nästa geniala drag. Skatterna måste in. :smiley:

Khop khun khrup.

Skatten måste in, det hindrar dock inte det faktum att elbilar är riktigt riktigt trevligt att köra och bara det gör att de kommer dominera.

1 gillning

Dom betalar redan vägskatt. Du menar att dom kommer höja den? Och? Det har man tjänat in på att slippa betala för fossilbränsle :+1:

Ännu en garanti? :wink:

Självklart, det blir kilometerskatt till slut.

Nej men i det video klippet jag visade hamnar man längst bak i kön så får man nog lägga till minst 2 timmar extra i restid

Verkligheten ser inte ut så :slight_smile:

Det tror jag också!

Jag har inget emot elbilar bara att det är inte svart och vitt. Miljöpåverkan gällande utsläpp är ju kanon bra för en elbil. Att tillverka batteri inte så bra. Tar man tex utsläpp på ett enda Tesla 100 kw batteri så kan du köra en Mercedes diesel ca 17000 mil innan breakeven. Bättre här men kanske inte för de som tillverkar. Självkörande elbilar är nog framtiden men kommer att krävas mycket innan vi är där :slightly_smiling_face:

Du säger att tid är det viktigaste du har och ändå slösar du bort den genom att spendera åratal på diverse forum.

Ja är det inte konstigt :slightly_smiling_face: