En av många fördelar med eldrift på bilen

Det var nog 11 kW iofs - svårt att tro att svärfar säkrar upp 32A trefas även för en sån fin svärfarsdröm som Fabien.

Men har du flera elbilar som delar på 22 kW så laddar du dem upp till 80% på en si så där fyra timmar. Fin fint det!

vänligen
/Peter

Har för mig att Teslas inbyggda converter inte kan tillgodogöra sig mer än 11-12 kW växelström.

Amerikanska Tesla kör med Typ-1-laddare som endast är enfas.

I Europa använder de Typ-2-laddare och gamla model S kunde du konfa till att ta emot 11 eller 22 kW (det sistnämnda helt enkelt med dubbla laddare).

Tror Model X och faceliftade Model S kan uppgraderas till att ta emot 16.5 kW.

/P

Däremot vid Vadstena kloster finns laddare endast för Tesla. Jag känner mig kränkt!:stuck_out_tongue_winking_eye:

bild

Självklart ska man ha ett 3-fasuttag hemma :slight_smile:

Varför är det självklart?

1 gillning

why?

nej inte bara tesla… den i mitten funkar för alla.

1 gillning

17000:- för en laddbox. Det kan man köra många tusen mil på.

För att det går? :sweat_smile: Och för att visa att man har råd att betala 16 000 kronor till elbolaget för att de skall trycka på knappen utöver själva laddboxen :slight_smile:

1 gillning

Innan man köper en elbil så är det bra att kolla var ladd-stationerna finns i sthlm. Kollade för tesla för något år sedan och det fanns nästan inga i stan.

Beror ju också på hur man bor. Bor man i hus så är det ju inga problem men lägenhet i city kan ju vara en utmaning.

Nu har jag fått konkurrens. Men står fortfarande närmast ingången till hotellet. :stuck_out_tongue_winking_eye::man_dancing:

1 gillning

Teslas egna super charges finns längs motorvägarna - men i Stockholm kryllar av det av laddstationer som även de passar en Tesla.

2 gillningar

På ikeas parkering har jag fått böter pga parkerade på p-plats med laddningsstolpe med min bensinbild.

Helt rätt!:wink:

2 gillningar

Rätt åt dig

Huvudsyftet med Super Chargers är att användas vid långfärd. Därför är dom hyfsat utspridda

Glömde skriva att jag gjorde det av misstag utan att märka att det var en sådan stolpe.

Öppna ögon. IKEA är väldigt tydlig med skyltningen

1 gillning