Gasolgrill

Tycker allt sådant är smidigare att göra i ett kök faktiskt. Dessutom drar det så mycket mer gasol.

2 gillningar

Har heller aldrig använt en sidobrännare, på någon grill jag hade var det både en man kunde koka på på ena sidan och en lite stekhäll på den andra sidan. när man köpte grillen såg man sig stå där och göra äggröra till frukost och koka äggen till sill-lunchen, men det hände aldrig. Tror det mest är billigt att slänga dit för tillverkaren och det gör att grillen ser fläskig och dyr ut.

5 gillningar

Finns mer än weber som inte är billig skit.
Napoleon och Broil King t ex.

1 gillning

Någon i Lingon & Dill?

Vill minnas att broil king slår weber om man vill ha något mindre grillar med 4 brännare.

Jag köpte en BroilKing Regal 490 Pro 2016 för 15.000kr de är tyvärr mycket dyrare nu trots att de i princip ser likadana ut men säkert något som skiljer sig. Den har i alla fall stått ute under tak på vinter och ute utan skydd delar av sommaren. Mycket använd och ser inte ny ut i alla delar men ingenting som rostat sönder ännu även om det i hörnen på golvet ser ut att komma lite rost på själva skruvarna.

Bra grill i alla fall!

1 gillning

Ni med gasolgrillar, slänger ni på överdraget så fort den svalnat eller står den oskyddad hela sommaren?
Eller täcker ni bara vid regn?

Slänger alltid på min efter grillning när den har svalnat. Slarvade med tidigare modeller och resultatet av det har tillslut blivit en ny grill - varje gång.

2 gillningar

överdrag på :+1:t2:

1 gillning

Drar på det när den svalnat.

1 gillning

Står oskyddad året runt, skurar av den på våren.

Grillar du på balkongen? Har sett att vissa gör det i min fastighet, men tror egentligen inte man får det.

Jag drar på det när den svalnat, om jag kommer ihåg :smiley:

1 gillning

Japp! Vi får grilla med el- och gasol i området :slight_smile:

1 gillning

Måste banne mig kolla upp det. Problemet för mig just nu är att jag inte riktigt skulle få plats med en grill på ballen, isåfall får några växter stryka på roten :sweat_smile:

Det ska stå i stadgarna! Haha jamen en grill eller offra lite blommor är ju ett lätt val! Jag har ju både Ooni och Weber på ballen och livet skulle vara så mycket tråkigare utan dem.

Du hade rätt! Nu är bara frågan ifall det finns någon liten smidig gasolgrill att få tag på :blush:

1 gillning

Hur mycket plats har du? Om du mäter dvs? Jag har gått igenom 4-5 gasolgrillar genom åren och har nu haft denna i över ett år och har aldrig varit så nöjd som nu. Jämn värme, kvalité rakt igenom och drar inte så mycket gasol.

Har för mig att ballen är 3,5x4,5m. Men som det är nu är den väldigt välutnyttjad. Så minsta tänkbara grill får det bli isåfall.

Denna kanske då?

https://www.elgiganten.se/product/hem-hushall-tradgard/grill/gasolgrill/weber-q-1000-gasolgrill/WEBQ1000?gclid=CjwKCAjwhJukBhBPEiwAniIcNXqGdPxrsBv4pP8CD5McV4oTCNFY6JZaDc0_59AdgqpmgIdxWPwfNxoCewIQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds